Със своите меки и елегантни линии, съчетани с рафинирана техника, Fiat Bravo има за цел да накара публиката да забрави за неособено успешния по отношение на продажбите модел Stilo. Първи впечатления.
След доста дълъг период на слаби финансови резултати, Fiat започна да си стъпва на краката след пускането на извънредно сполучливия Grande Punto в цифри това означава 21 процента ръст на продажбите в световен мащаб, 1,1 процента нарастване на пазарния дял на компанията в Европа – напълно логично, италианците тепърва ще засилват позициите си с нови атрактивни модели. Този процес видимо се извършва в рекордни срокове, защото новото Bravo се превърна в сериен автомобил за едва 18 месеца, благодарение на наличието на готовата платформа на Stilo, която е основно преработена, но не и подменена с нова, както и на виртуалните методи на конструиране, благодарение на които голямата част от работата по проекта е извършена на виртуален принцип, а не върху реални прототипи.
Компактен модел с динамичен нрав
Резултатът е автомобил от категорията на Golf, но излъчващ огромни количества италиански дух, при това пречупен прец призмата на дизайнерската философия на Fiat. Така новото Bravo от пръв поглед може да бъде разпознато като по-големият брат на Grande Punto, въпреки че носи в себе си гените на първото Bravo (объренте внимание на задните светлини например) и на Stilo (почти цялата техника е идентична с предходния модел).
Напълно нова е изкачващата се назад странична линия, широките „рамена”, както и изключително елегантната задница. За жалост последната е повлияла леко негативно на чувството на простор при пасажерите на задинте седалки – мястото във височина и широчина е достатъчно, но не и в изобилие. Отпред позицията на седене е оптимална, а атмосферата показва лек динамичен уклон. Арматурното табло на Bravo е елегантно извито, а приборните уреди зад волана са разположени в „пещери”, познати от моделите на Alfa. За свикналите с Fiat боравенето с всички функции е напълно обичайно – лостчетата зад волана, командите на климатика и голямата информационно-навигационна система Connect Nav+ плътно се доближават до решенията, прилагани при предшественика. Същото се отнася и за механизма за сгъването на задните седалки, който позволява стандартният товарен обем от 400 литра да се увеличава до 1175 литра.
Топдвигателят предлага мощ и характерен звук
Човек има чувството, че дори лекото, но доста индиректно управление е добре познато от Stilo. При версията Sport кормилната уредба все пак серийно е снабдена с бутон със същото наименование, който намалява действието на сервоусилвателя и осигурява по-директна реакция от страна на двигателя.
При пазарния старт Fiat ще заложи на вече утвърдили качествата си мотори: 1,4-литров с 90 конски сили и 1,9-литров турбодизел, който с осем клапана разполага със 120, а с шестнайсет клапана – със 150 конски сили. От есента в продажба влиза и новия 1,4-литров бензинов турбомотор със 120 или 150 конски сили. Последният демонстрира плавно разгръщане на кривата на въртящия момент, без резки пропадания и изригвания и без турбодупка. Звукът му е агресивен, но при високи обороти става прекомерно силен, а и тогава приливът на мощ видимо отслабва, така че е препоръчително двигателят да се кара предимно в средните оборотни режими.
В общи линии ходовата част с многораменно окачване отзад е почти идентична с тази на Stilo, но е претърпяла редица фини промени, най-важната сред които е по-стегнатата настройка. Преминаването през вълнообразни неравности е забележително плавно, а през по-резките – не толкова. Системата ESP е стандартна за всички модификации, също както и седемте въздушни възглавници.