Производителят се стреми да натовари заводите си и да увеличи продажбите си в Европа
Очаква се Fiat Chrysler Automobiles да поеме производството на нови модели в Италия, включително кросоувъри Jeep и Maserati на базата на Alfa Romeo, съобщават синдикатите, тъй като автомобилният производител се стреми да уплътни недостатъчно натоварените заводи и да увеличи продажбите си в Европа.
Планът ще включва и производството на новия спортен автомобил Alfieri на Maserati в Италия, съобщават източниците.
Новият европейски шеф на FCA Пиетро Горлиер ще се срещне със синдикатите в четвъртък, за да обсъди предложенията и да ги представи на журналисти по-късно същия ден.
FCA отказва коментар.
FCA назначи Пиетро Горлиер миналия месец, за да се заеме с регион, където рентабилността е по-ниска от другите части на света, хиляди работници са на временни трудови договори, а предприятията работят под производствения капацитет.
В последната си стратегия, представена през юни, покойният изпълнителен директор на FCA Серджо Маркионе обеща да запази производителността на италианските заводи в Alfa Romeo, Jeeps и Maseratis вместо по-малко печеливши автомобили на масовия пазар, опитвайки се да запази работните места и да увеличи продажбите.
Производството на Jeep
Заводът на FCA в Мелфи, Южна Италия, който сега произвежда Jeep Renegade, се очаква да започне да сглобява и Jeep Compass, според източниците. Compass ще заеме мястото на Fiat Punto, чието производство бе преустановено през август.
Фабриката в Помилиано, близо до Неапол, ще запази Fiat Panda, най-продаваният автомобили в Италия, посочват източниците, като отхвърлят появилите се по-рано информации. Моделът може да се върне в завода на FCA в Полша, където е произвеждане до 2011 г.
Помилиано ще получи и новия "baby" Jeep, нов модел по-малък от Renegade, насочен към европейските клиенти.
Синдикатите очакват плановете за производството на автомобилите, за да преценят дали работниците, някои от които са на временни договори и може би ще бъдат съкратени, или да бъдат върнати на нормални договори.
Първоначално Серджо Маркионе обеща да натовари всички европейски предприятия до края на 2018 г., но през юни заяви, че тази цел вероятно ще бъде удължена до края на настоящия стратегически план през 2022 г.
Марката Fiat ще бъде сведена до няколко модела като емблематичния 500 и популярния хечбек Panda. Особено по-голямата част от фамилията на 500 ще получи задвижване за пазара в Европа.
Заводът Мирафиори в родния град на Fiat - Торино, може да бъде избран да произвежда новия електрически Fiat 500, казват източниците, но добавят, че плановете все още не са окончателни, особено когато в Полша е сглобяват версията с двигател с вътрешно горене.
Мирафиори може да се използва и за възраждане на комбито Fiat 500 Giardiniera, добавят те.
Голям кросоувър на Alfa
Мирафиори вече произвежда Maserati Levante, но продажбите на луксозния SUV паднаха рязко през последните месеци поради слабото търсене от страна на Китай. Платформата Levante може да бъде използвана и за производството на нов SUV на марката Alfa Romeo, по-голям от кросоувъра Stelvio, който дебютира през 2016 г., твърдят източниците.
Спортният модел Alfieri на Maserati вероятно ще бъде произвеждан в родния си град Модена, добавят източниците.
Седмият по големина производител на автомобили в света през юни очерта глобален план за увеличаване на производството на кросоувъри и инвестира 9 млрд. евро от общо 45 млрд. евро за електрически и хибридни автомобили в опит да удвои оперативна печалба до 2022 г.
Оперативният марж на FCA в Европа се възстанови до 3,2% през миналата година, което се сравнява със световния автомобилен марж на компанията, съсредоточен върху Европа, от 7,3%. FCA очаква този марж да нарасне между 5 и 7% до 2022 г.