Италианският автомобилен производител потвърди отново интереса си към Opel, но даде да се разбере, че няма да вземе участие в организираната за днес среща от немското правителство, която има за цел единствено обсъждането на необходимостта от спешно финансиране за европейското подразделение на GM.
“Нaшият план би намалил социалната цена на интеграционния процес и в същото време би допринесъл за значителни синергии посредством поделяне на платформи, компоненти, двигатели и трансмисии”, коментира изпълнителният директор на Fiat Серджо Маркионе. “Не може да се иска повече от нас.”Препъни камъкът в преговорите в настоящия момент се оказва допълнителното финансиране за Opel. Немското правителство не иска да бъде единствения платец.
“Fiat потвърждава интереса си да постигне спорзаумение с GM относно възможното сливане на нашата автомобилна дейност с тази на Opel, но въпросите, които възникнаха в последната фаза на преговорите между вторник и сряда, ни изненадаха в негативен план, защото не бяхме информирани предварително за някои ключови финансови данни, които са от съществено значение за формулирането на сериозна оферта за сливане”, добавя Маркионе.
“Последните искания биха принудили Fiat да подкрепи незабавно Opel финансово, поне докато немското правителство определи сроковете и другите условия за междинните заеми. По този начин Fiat се излага на рискове, които нито са необходими, нито са обосновани.”
От своя страна, австрийско-канадският производител на автомобилни части (ползващ се и със солидна руска подкрепа) изглежда готов на пръв поглед да отпусне исканите допълнителни 300 милиона евро от GM.
Според вестник Bild обаче Magna също е заплашила да се оттегли от преговорите поради новите изисквания на американската компания -майка, които са неприемливи за производителя на автомобилни части.
Дискусиите около финансирането на Opel, целящо неговото спасяване в случай на контролиран банкрут за GM (който е почти сигурен), не доведоха до никакъв резултат. Американците поискаха допълнителни 300 милиона евро, с което предизвикаха гнева на правителството в Берлин.
Европейската комисия поиска днес (петък, 29 май) да се проведе среща на министрите на търговията и икономиката, на която да бъде обсъдено бъдещето на Opel и заводите му на територията на Стария континент.
GM има заводи в Белгия, Полша и Испания, Vauxhall във Великобритания, а Saab в Швеция.