Двете компании опровергаха днес информацията, анонсирана от италианския финансов всекидневник Il Sole 24 ore за сливане на техните автомобилни дейности.
Oт Fiat дадоха да се разбере, че не планират сливане с друг автомобилен производител освен предложения съюз с Chrysler, при който италианската компания ще придобие 35% акции от американския си партньор (евентуално могат да нараснат до 55%). Ръководството на Fiat обаче коментира, че са отворени за преговори с други компании относно проекти, които биха могли да доведат до индустриални синергии или достъп до нови пазари.Oт PSA съобщиха, че „нямат коментар” относно „слуховете”. По време на Автомобилния салон в Женева говорителят на френския автомобилен производител нееднократно заяви, че макар сливанията да на се тема табу вътре в компанията, точно сега не е най-удачният момент за тях. Причината е, че усилията са фокусирани към справянето с намаленото търсене в световен мащаб.
Вестник Il Sole 24 ore съобщава, че италианската инвестиционна банка Mediobanca e подготвила доклад заедно със стратегическа консултантска фирма за сливането на автомобилните операции на Fiat с тези на PSA.
Според анализите на вестника планът за сливане е базиран на италианската производствена структура, която остава непроменена, тъй като има за цел да запази работните места в страната. PSA ще предприеме мерки за минимизиране на производствените разходи при евентуалното сливане, седалището на бъдещата групировка ще бъде в Париж, а Серджо Маркионе ще застане начело.
Fiat и PSA работят заедно от повече от 20 години посредством два джойнт венчъра във Франция и Италия за конструиране на миниванове и лекотоварни пътнически автомобили.
Автомобилните шефове и икономическите анализатори очакват вълна на консолидиране, тъй като глобалната икономическа криза продължава да удря значително автомобилните производители.
През декември Маркионе коментира пред Аutomotive News Europe, че автомобилните компании могат да оцелеят само, ако произвеждат поне 5,5 милиона автомобили годишно.