Със своя 1,4-литров двигател симпатичният мъник Fiat Panda 100 HP с лекота оставя зад себе си бариерата от 180 км/ч и предлага динамика, която не всеки очаква от подобен автомобил.
Тежащата едва 1033 килограма Panda се задвижва от 1,4-литров мотор с по четири клапана на цилиндър и два горно разположени разпределителни вала и разполага със 100 конски сили - предостатъчно за постигане на максимална скорост от 185 километра в час. Автомобилът се ускорява впечатляващо под акомпанимента на мощния четирицилиндров рев на задвижващия агрегат, а ограничителят на оборотите се включва при 6500 завъртания на коляновия вал в минута – крайно време за превключване към по-висока предавка, което пък от своя страна е истинско удоволствие, благодарение на удобното разположение на качения на централната конзола лост на трансмисията.
Макар че не се развърта с незапомнена охота, и поради това при теста показа една секунда по-слабо в сравнение със заводските данни време за ускорението от 0 до 100 км/ч, 1,4-литровият двигател показва доста се „озъбва” доста сериозно над границата от 4000 об./мин. Натискането на бутона с надпис „Sport” води до по-бързото отваряне на дроселовата клапа, както и до по-спонтанни реакции от страна на сервоусилвателя на иначе по-скоро индиректно настроената кормилна уредба.
Стегнатата ходова част не обича неравностите
Сред особеностите на модификацията 100 HP се отличават 15-цолови алуминиеви колела, обути с гуми Goodyear Eagle с мерки 195/45, както и спортно оформени прагове и брони, като задната е снабдена дори с (действащ, а не бутафорен!) дифузьор. Всичко това се предлага на цена, която е повече от впечатляваща за автомобил с подобни динамични качества и сравнително луксозно оборудване, включващо климатична инсталация, аудиосистема, тапициран с кожа волан, спортни седалки и какво ли още не. Към серийната екипировка на този Fiat спада и спортно окачване, което за съжаление предизвиква сътресения на каросерията при преминаване през всичко, което прилича на неравност.
В тази връзка е радващо, че големите и щедро тапицирани седалки предлагат чудесен комфорт дори на дълги разстояния, както и напълно задоволителна странична опора на тялото в завой. Отзад мястото е сравнително оскъдно, както е и при повечето модели от този клас, тъй като притежателите на 100 HP не могат да получат предлаганата като опция за останалите версии на Panda регулируема в хоризонтална посока задна седалка.