Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Fiat планира да се превърне в бюджетна алтернатива на Tesla

13.04.2022 16:51

Наследниците на 500, Panda и Punto ще бъдат с изцяло или частично електрифицирано задвижване

След сливането на FCA (Fiat Chysler) и PSA (Peugeot/Citroën), новосформираният концерн Stellantis полага сериозни усилия едновременно да съхрани традициите на множеството си марка, но и да заложи на технологични синергии между тях. Fiat предвижда до 2027 година да се превърне в изцяло електрическа марка и в бъдеще ще използва и четирите STLA платформи на концерна.

Под мотото "It’s Only Green When It’s Green for All” Fiat има амбицията да се насочи към сравнително достъпна и действително устойчива електрическа мобилност. Шефът на марката Оливие Франсоа сподели наскоро пред британските медии следното: "Fiat трябва да се превърне в достъпна алтернатива на Tesla: електрическа мобилност за всички. За всички е ясно, че в бъдеще себестойността на електромобилите се очаква да спада. Очакваме да станем изцяло електрическа марка до 2027 година, ако е възможно дори по-рано, но това зависи от разходите. Иска ми се да се превърнем в първата изцяло електрическа марка в масовия сегмент."

Наследник на Fiat Punto

Италианците смятат да сведат гамата си до около десет модела - четири от тях лекотоварни, Strada за южноамериканските пазари и пет световни модела. Към последните напълно логично се числи Fiat 500 във всички свои изпълнения, три кросоувъра и от 2023 година нов модел в В-сегмента. Въпросният автомобил ще бъде своеобразен наследник на Punto, "само че вече няма да се нарича Punto", както казва Франсоа. Тъй като платформата STLA-Small ще бъде готова едва през 2026 година, наследникът на Punto отначало ще използва разработената от PSA платформа CMP (Common Modular Platform), която познаваме добре от модели като Peugeot 208, Opel Corsa и техните кросоувър варианти Opel Mokka, DS 3 Crossback и Peugeot 2008. Като допълнение идва и варианта eCMP с изцяло електрическо задвижване (познат от e-Corsa и e-208 например). Първоначално електрическата версия ще има пробег 340 километра, а при преминаване на платформата STLA Small той трябва да достигне до 500 км.

Нова Panda

Между 2022 и 2027 година марката възнамерява да пуска по един нов модел годишно. Дизайнът вече е одобрен и според Франсоа при част от моделите той силно ще напомня нае концептуалната разработка Centoventi Concept (на снимките). Точният график за премиерите все още е тайна, не се знае и кои от новите модели ще са с дизайн, подобен на този на студията. "Ние имаме в гамата си два иконични модела", казва той и без съмнение има предвид Fiat 500 и Panda. "В пъстрия свят на Fiat 500 имаме модели с различни размери: 500 и 500X. Според нас гамата на 500 има потенциал да бъде разширена още." Другият емблематичен модел е Panda. Той ще получи модерен наследник, оставащ верен на минималистичната концепция на оригинала. "Ще видите както съвсем малки модели, така и малко по-големи кросоувъри, в които ще разпознаете неповторимото ДНК на Panda", казва Франсоа и дава да се разбере, че моделът ще запази името "Panda".

Като цяло Fiat ще се съсредоточи върху модели с дължина на каросерията между 3,60 и 4,50 метра, а висшият сегмент на средния клас ще остане приоритет на Citroën.

Коментари
comments powered by Disqus