Италианците могат да получат до 51 на сто от капитала, ако изплатят дълговете към щатската хазна.
Предстоящият съюз между Fiat и Chrysler може да приключи с поглъщането на закъсалата американска компания от италианците, съобщава The Financial Times, позовавайки се на секретни документи по банкрута на детройтския гигант.
Според официално оповестените детайли от споразумението с американското правителство Fiat ще получи 20 на сто от капитала на Chrysler, когато компанията се измъкне от съдебната опека. Договорът обаче дава възможност на италианците да увеличат дела си до 35 на сто - на практика блокираща квота - ако изпълнят няколко условия. Сред тях са създаването на свръхикономичен автомобил за американския пазар и осигуряване на достъп за Chrysler до отлично развитата дистрибуторска мрежа на Fiat в Латинска Америка.
А когато (или по-точно ако) Chrysler успее да изплати задълженията си към щатската хазна, италианците ще имат възможност да придобият мажоритарния пакет - 51 на сто.
Междувременно обаче неочаквана спънка се появи в преговорите между Fiat и General Motors. Плановете на главния изпълнителен директор на италианците Серджо Маркионе за създаване на глобален автомобилен концерн предвиждат откупуването на европейския бизнес на GM - марките Opel/Vauxhall и Saab.
Проблемът е, че за разлика от останалите шестима кандидати за Opel Маркионе иска да вземе и южноамериканските поделения на GM. Шефът на работническия синдикат в германската компания Краус Франц предупреди, че това би довело до загубата на 18 000 работни места, тъй като много произвоства ще се преместят в Латинска Америка. От друга страна, самите шефове на General Motors не са много склонни да се разделят с операциите си там, които през миналата година отчетоха 1.3 млн. продадени автомобила. За да продължат преговорите, Fiat ще трябва да предложи някакъв компромис, коментират запознати със сделката пред английската преса.
вуйчо
Прав си чичо, на там вървят нещата.
чичо
Не знам защо ми се струва, че Fiat тука сериозно си надскача ръста и пак ще се озове в положението от 90-те години