Италианците атакуват пазара на автомобили в Бразилия с първия модел в света, който използва за гориво бензин, етанол или метан.
Над 90% от новозакупените автомобили в Бразилия се движат на принципа FlexFuel. Двигателят им автоматично разпознава вида на зареденото гориво, било то бензин или етанол - последният се извлича при преработка на захарна тръстика. Ето, че Fiat се възползва от своята водеща позиция (25-процентов пазарен дял), правейки опит да наложи нова разновидност на комбинативната технология.Siena TetraFuel 1.4, чиято дължина е 4,15 метра, е първото превозно средство, което работи с горивна смес от бензин, етанол и метан в произволно съотношение. Електрониката на Magneti Marelli разпознава пропорцията автоматично и не налага инсталирането на каквито и да било превключватели в интериора на автомобила.
Двата допълнителни резервоара за метан с обем от 13 кубически метра редуцират вместимостта на багажника с една четвърт на около 380 литра. Самият 1,4-литров агрегат генерира 80 конски сили, които спадат на 68 к. с. при движение на метан. Реши ли водачът да ускори скоростта заради изпреварване или изкачване на стръмен склон, моторът автоматично превключва в режим на бензин или етанол.
1200-килограмовият автомобил с предно предаване разполага с въртящ момент от 120 Нм, а върховата му скорост е 153 респ. 165 км/ч. Предвид скромния обем на резервоара от 48 литра ни впечатлява максималният пробег на Siena от 800 км.
В Бразилия новата модификация има добри изгледи за успех, тъй като там цената на етанола не надхвърля 60 евро-цента, от където следват около 40% по-ниски разходи за гориво. „Бразилският модел” обаче трудно би намерил приложение в Европа, където липсват земеделски площи за отглеждането на захарна тръстика и слънчевите лъчи не достигат за нейното пълноценно развитие.