Новият Fiat Uno, който от този месец се продава в Бразилия, ще се появи в Европа догодина. Автомобилът ще се сглобява в заводите на Zastava в Крагуевац, Сърбия.
По-рано тази година Fiat обяви, че ще инвестира 150 милиона евро в сръбската фабрика, където по настоящем се сглобява Zastava M10 (Fiat Punto от втората генерация). Вероятно реновирането на завода е обвързано с бъдещото производство на Fiat Uno там.
Новият Uno e дълъг 3770 мм, широк 1643 мм и висок 1490 мм. Междуосието му е 2370 мм, а багажното отделение има обем от 280 литра, като по отношение на посочените габарити той се позиционира между Panda и Punto Evo.
Дизайнът на Uno споделя много от характеристиките на Panda. Отличителните му белези са трите въздуховода от лявата страна на емблемата, четвъртитите светлини, минималните надвеси и почти отвесната пета врата.
Версията Way разполага с офроуд пакет, който включва пластмасови панели за арките на калниците, по-масивни брони и странични лайстни, декоративни кори за пода и релси на покрива. Интериорът ще бъде значително по-опростен спрямо европейските модели на италианците.
Два flex-fuel двигателя работят под капака на Uno или поне за моделите, предназначени за пазара в Южна Америка . Базовият е еднолитров със 73 коня (75 при биоетанол), докато 1,4-литровият генерира 85 к.с. (88 при биоетанол). И двата са комбинирани с петстепенна механична скоростна кутия, която задвижва единствено предните колела.