Италианците засега отричат закриването на марката с легендарна спортна слава.
Разрастването на Fiat и превръщането на италианския монополист в автомобилна империя с придобиването на Chrysler и предстоящото сливане с Opel се оказа лоша новина за една от най-популярните марки на компанията – Lancia.Според агенция Reuters босът на Fiat Серджо Маркионе е бил този, който е посочил пред екипа си, че при обединението на трите компании, новата фирма няма да има капацитет да развива и Lancia.
Миналата година дилърите на Lancia не се представиха никак зле – със 100 000 продажби марката постигна резултати, подобни на тези на поделението на General Motors – Saab, но в условията на световна икономическа криза това е крайно недостатъчно. Шефът на асоциацията на дилърите на Lancia Алесандро Александре нарече информацията за закриването на марката „пълни глупости”.
Според част от анализаторите в Италия, Fiat тръгва по пътя на GM – американците едва в последните години разбраха, че разходите за развитие на отделни марки и инвестициите в пазарното им присъствие са неоправдани, когато продаваш едни и същи автомобили под различни имена.