Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Финални тестове на новия Opel Astra

30.06.2021 10:17

Разработката върви с пълна сила, а премиерата ще се сътои след няколко седмици

- Полярен кръг: динамични тестове и анализ на процеса на загряване при температури от -30oC в Шведска Лапландия; 

- Тестови център Дуденхофен: разработване и тестове на ходовата част по отношение безопасност и комфорт в Германия; 

- Лабораторията за електромагнитна съвместимост в Рюселсхайм: съпротивление срещу електромагнитните вълни. 

Разработката на напълно новия Opel Astra върви с пълна сила, а премиерата на единайсетото поколение на най-продавания модел на марката предстои само след няколко седмици. Създаден чрез – както всички модерни автомобили – компютърно базиран дизайн, от миналата зима новият модел преминава през финални тестове, прецизна настройка и утвърждаване в реални условия. Сега Astra е на финалната права на един истински тестови маратон. 

Инженерите на Opel откараха прототипите и автомобилите от фазата на разработка далеч на север, за да тестват новият модел на заледените пътища и в дълбоко замръзналия въздух на Шведска Лапландия. Близо до дома, те трупат километри по трасетата на тестовия център в Дуденхофен, а отскоро извършват тестове за валидиране и по пътната мрежа в района на Рейн-Майн, заедно с представители на висшия мениджмънт. Същевременно с това, напълно новата Astra преминава през финални тестове в лабораторията за електромагнитна съвместимост EMC в Рюселсхайм преди да получи окончателно типово одобрение за серийно производство и продажби.  

„Тежката и прецизна тестова програма на напълно новата Astra върви изключително добре“, отбелязва главният инженер на Astra Мариела Фоглер. „Развойният екип, който, между другото, включва повече жени инженери от когато и да било – създаде безкомпромисно ново поколение на Astra, което ще впечатли клиентите.“ 

С новата Astra, Opel демонстрира германската прецизност във всеки детайл и се насочва към сърцевината на пазарния сектор на компактния клас. Изчистеният и дързък дизайн, върховите технологии и вълнуващата гама от задвижващи агрегати – включително plug-in хибридно електрическо задвижване – ще станат еталони в този клас. 

Зимни тестове: високо ниво на комфорт и безопасност във всякакви условия 

Зима 2020/2021 в Швеция. Както обикновено по това време на годината, Лапландия е дестинация на чести пътувания за инженерите на Opel. В този случай те отвеждат със себе си новото поколение на Astra. При температури от порядъка на -30oC, експертите в областта на ходовата част въртят обиколка след обиколка върху хлъзгавите повърхности на специално подготвени трасета, постоянно оптимизирайки електронно контролираните системи по отношение стабилност, сцепление и спиране без блокиране. Целта е новата Astra винаги да се движи безопасно и стабилно, независимо каква е повърхността – лед, сняг, киша, мокър или сух асфалт.  С други думи, тя трябва да се справя с обстоятелствата като истински Opel – независимо от условията. 

„По време на развойната работа ние направихме всичко необходимо за да сме сигурни, че новото поколение Astra отново ще предлага на водачите и пътниците много удоволствие от шофирането и комфорт”, отбелязва ръководителят на отдел „Автомобилна динамика“ на Opel Андреас Хол. „От една страна, както нашият изискан и динамичен дизайн, така и конструкцията гарантират на пътниците високо ниво на безопасност дори при движение с висока скорост по магистрала. От друга, те осигуряват изобилие от комфорт – дори върху пътища с лоши настилки – за спокойно изживяване при шофиране.”

По време на престоя си в Лапландия през тази година, към специалистите по ходовата част на Opel се присъединиха техните колеги от отдела отговорен за отопление, вентилация и климатични системи (HVAC). Една от целите им бе да се гарантира бързо затопляне на интериора на автомобила. Като част от процесите на тестване те следяха отделянето на топлина от двигателите на новата Astra, потока на охладителната течност, работата на отоплителните елементи и на вентилаторите, както и начинът по който се нагряват воланът и предните и задни седалки с отопление.

Тестовете за загряване обаче не целят само осигуряването на комфорт за пътниците в интериора по време на студените зимни утрини. Динамиката на затопляне се определя от регламенти и от още по строгите параметри на компанията и се свързва с безопасността – предното и страничните стъкла например трябва максимално бързо да се освободят от лед и изпотяване за да се осигури възможно най-добрата видимост за водача. 

Освен това, тъй като следващото поколение Astra ще се предлага и като plug-in хибрид, играейки важна роля в процеса на електрификация на Opel, инженерите следяха и времето за затопляне на литиево-йонната батерия, за да се убедят че работата на клетките отговаря на стандартите за шофиране на електрически автомобил дори през зимата. 

Тестовият център в Дуденхофен: мъчение, върху и извън тестовите трасета 

Съвсем различен тип качества се оценяват в тестовия център в Дуденхофен в Германия. Инженерите от експертния център за автоматизирани системи за асистенция ADAS в Рюселхайм използват трасето на високоскоростния овал и дългите прави за да калибрират авангардните технологии на новата Astra – от адаптивния круз контрол и аварийното спиране при опасност от инцидент, до предупреждението за опасност от удар отпред и асистента за наличие на напречен трафик зад автомобила. 

Предпроизводствените автомобили, използвани за тези тестове също трябва да отговарят на високите стандарти при тестовете по дългите прави на центъра в Дуденхофен. Тук, както и всеки друг Opel, новото поколение Astra трябва да демонстрира своята пригодност за движение по магистрали, което означава да бъде контролируема при скорости доста над 140 км/ч и стабилна при спиране. При движение с висока скорост на овала, инженерите на Opel използват възможността да оценят поведението на предния капак и чистачките. Нищо не трябва да вибрира, да се клати или да поражда неприятни шумове и звуци. 

След като работи с максимални натоварвания при високоскоростните тестове, новата Astra преминава през наводнени трасета с различна дълбочина, минималната от които е 25 сантиметра. Независимо, че създава голяма вълна пред себе си, тестовият автомобил не трябва да „засмуква“ или „поглъща“ никаква вода – както задвижването, така и електрическата система и всяка друга част под капака трябва да останат защитени.  

За новата Astra няма почивка дори когато напусне тестовите трасета. Въпреки тежките натоварвания на високоскоростния овал, трасето за настройка на управляемостта и поведението и преминаването през водни препятствия, инженерите на Opel проверяват автомобилите и в климатичната камера в центъра в Дуденхофен. С помощта на това съоръжение имащо за цел симулиране на различни климатични условия, се тестват оперативността на автомобилите, подсистемите и компонентите в екстремни условия. За следващото поколение Astra, тестовете в климатичната камера включват и защитата и изолацията на автомобила срещу проникване на прах и пясък.  

В допълнение към климатичната камера, Opel тества автомобилите в климатичния въздушен тунел с цел проверка на динамичните качества на новата Astra при различни оперативни условия. Въздушният тунел симулира движение в условията на задръстване, изкачване и спускане, сигурен тест на охлаждането на спирачките. Инженерите имат възможност да изпробват дали при натрупване на сняг в предната част на автомобила се блокират отворите за въздух. 

Ввалидационни пътувания в родния град на Opel

Климатични условия свързани със сняг, пясък и прах не се очакват по време на тази фаза на тестовете. Шофиранията свързани с процеса на валидиране с прототипи и инженерни автомобили се осъществяват на различни етапи при разработването на нов модел. Те служат за утвърждаването на различни системи и подсистеми и валидирането им като елементи при цялостната интеграция в автомобила. След като разработката достигне финалните етапи, към функционално обвързаните екипи от инженери и техници се присъединяват членове на ръководството на компанията, включително изпълнителния директор на Opel, Михаел Лошелер.  

Най-скорошните тестове за валидиране на новата Astra, която все още е в камуфлажна дегизировка, се провеждат и по пътната мрежа в района Рейн-Майн, в близост до Рюселхайм, където се намира и завода на Opel. По време на тестовете инженерите и мениджърите на компанията са съпроводени и от журналисти от пресата. 

Имунитет срещу електромагнитни полета: изискване за типово одобрение 

Докато прототипите и предпроизводствени автомобили са подложени на тестове в далечния север, в Дуденхофен и по магистралите в и извън Германия, други автомобили преминават през интензивни тестове на стендове и в лаборатории в Рюселсхайм. Електромагнитната съвместимост (EMC) например, се тества още по време на развойната работа. Освен това никой автомобил в Европа не може да бъде продаван без да е преминал EMC тестове по време на процеса на типово одобряване. Тестовите инженери в тази област трябва да гарантират, че електронните системи на автомобила не се влияят негативно от електромагнитни полета. 

Екипите на Opel тестват устойчивостта на новата Astra към електромагнитни емисии в специалната EMC лаборатория в Рюселсхайм. Докато тестовият автомобил е изложен на емисиите излъчвани в широк диапазон от честоти, специални абсорбиращи материали в стените ги поглъщат, за да не се отразяват обратно към камерите. По този начин инженерите си осигуряват коректни и надеждни данни. След успешно издържани тестове новият модел получава „зелена светлина“ и финално типово одобрение.  

Коментари
comments powered by Disqus