Екипът на Toyota официално завърши предсезонната подготовка след двудневните тестове на пистата “Херес”. Въпреки неубедителното представяне в Бахрейн, японският тим е оптимистично настроен за предстоящия старт в Мелбърн.
Ралф Шумахер и Ярно Трули бяха ангажирани основно с настройките на аеродинамичният пакет на TF107, който ще бъде използван на “Албърт Парк”. Някой допълнителни базисни корекции също бяха част от подготвителната програма на “Херес”
“Като цяло двудневният тест бе продуктивен. Нямахме съществени проблеми с изключение на една птица, която се заби в болида”, коментира Шумахер. “Липсата на допълнителни пречки ни даде възможност за сериозен прогрес. През цялата зима работихме усилено, за да подобрим представянето на автомобила. Отиваме в Мелбърн, където ще гоним добър старт за сезона”, завършва опитният пилот на Toyota, който в четвъртък завъртя 60 обиколки и постигна личен резултат 1:19.519.
Ярно Трули се опази от хвъркатите същества в Херес де ла Фронтера и покри близо два пъти по-голям километраж – 123 обиколки. 32-годишният италианец бе с близо секунда по-бърз от своя съотборник и записа най-добро време 1:18.589.
“Двудневният тест се оказа наистина полезен. Проверихме някои от компонентите на автомобила и се постарахме да вдигнем скоростта”, коментира Трули. “Изпробвахме различни настройки на аеродинамичния пакет, които се оказаха сполучливи. По отношение на надеждността на TF107 нямахме проблеми, което ни кара да се чувстваме уверени за старта в Мелбърн.”
Ако оптимизмът в целия екип на Toyota е резултат от позитивните резултати и напредъкът, които екипът е постигнал на пистата “Херес”, японският тим може да се надява TF107 да попадне в зоната на точките. На този етап обаче приповдигнатото настроение изглежда по-скоро само медийна гримаса, която цели прикриване на проблемите в отбора, който разполага с феноменален бюджет, но и с посредствени резултати.
В действителност Toyota стартира отлично предсезонната подготовка и неизменно бе сред първите осем във Валенсия и Херес де ла Фронтера. На “Рикардо Тормо” Ралф Шумахер дори записа и най-бърза обиколка. Постепенно отборът загуби ритъм и не издържа на темпото на развитие на основните конкуренти и се смъкна в дъното на таблицата. TF107 имаше сериозни проблеми с надеждността и главно с новата скоростна кутия, която на няколко пъти провокира появата на червения флаг по време на колективните тестове. Апотеоз на безсилието на Toyota бе подготовката в Бахрейн, където поради непрестанните повреди на TF107, екипът страдаше от липса на пожарогасители, а Шумахер, Трули и Франк Монтани се конкурираха единствено с пилотите на Spyker, Red Bull и Super Aguri.