Новата батерия трябва да предложи по-голям пробег и да издържа по-дълго
С E-Motion Хенрик Фискер пуска на пазара през 2017 електрически автомобил със 700 километров пробег благодарение на революционната батерия.
Използвайки новата технология на батерията, Fisker отново ще предизвика наложилите се вече в бранша: след Karma, който стъпи на пазара през 2012 като Range Extender, луксозен електрически автомобил, този път дизайнерът иска да направи автомобил само на електричество. Неговият пробег ще надхвърли и най-дългите пробези на серийните електрически автомобили. Fisker обещава пробег над 700 км.
Нова, по-мощна акумулаторна батерия
За патентованата технология на батерията калифорнийците специално основаха фирмата Fisker Nanotech. Новата батерия трябва да предложи по-голям пробег и да издържа по-дълго в сравнение с познатите досега батерии. Компанията все още не дава подробности за това, но се говори за нов химичен състав, който ще повиши мощността и ще намали обема. Новия акумулатор трябва да е супер кондензатор от графит. Веществото се смята за 300 пъти по-яко от стомана и с много под-добра топлинна и енергийна проводимост. Най-голямата пречка досега бяха производствените разходи за батериите от графит. Фискер ще трябва да е намерил решение за това. Наред с това, ултра тънката батерия ще освободи повече място, а и E-Motion разполага с още един източник на енергия, това са соларните панели на покрива
Нов Fisker с крилати врати
С конструирането на собствен луксозен електрически автомобил, Хенрик Фискер обяви също така, че ще разработи един достъпен електрически автомобил за масовия пазар, който ще струва по-малко, отколкото моделите на конкуренцията и ще предложи по-голям пробег на електричество.
Четиривратният спортен модел се отличава с отварящи се една срещу друга нагоре врати. Фискер дори вече назова максималната скорост от 260 км/ч. Изключително плоската фронтална част с LED фарове максимално ще оптимизира аеродинамиката. В задната част се открояват тесни светлини и плосък заден капак. Камерите, заедно с радарните системи, позволяват на Fisker да се движи автономно. Първият прототип трябва да бъде показан в средата 2017, където ще може да бъде видян и интериорът. Фискер обещава също, че всички седалки са оборудвани с монитори, които са на разположение на пътниците с интерфейс за управление, разбира се, комфортът е на водещо място. Стъкленият покрив и прозорците потъмняват електрохроматично. E-Motion е стъпил върху висок клас карбонови джанти на Dymag. Серийният модел се очаква да стартира през август 2017, а премиерата ще бъде отбелязана по време на седмицата на Monterey Car Week.
Хенрик Фискер, директор на Fisker Inc., е бил дизайнер за BMW и Aston Martin, а през 2007 основава своя собствена автомобилна компания. Първоначално той печели от преоборудване на серийни автомобили, а след това през 2011, вече стартира със собствен автомобил, Karma е електрически автомобил с четирицилиндров бензинов двигател на борда, който удължава пробега.
Karma печели многобройни отличия, но не можа да се наложи на пазара. Вместо обявените 15 000 автомобила годишно, само 2000 са напуснали производствените халета. След две извънредни сервизни акции, производителят на батерията A123 фалира, след което през ноември 2013, Fisker се обяви в несъстоятелност.
През февруари 2014 китайската компания Wanxiang Group купи фирмата, но не и марката Fisker. С новата фирма и новия електрически автомобил Фискер възнамерява да направи рестарт.
Karma междувременно стартира отново като Karma Revero.