Този път дизайнерът иска да направи изцяло електрически автомобил
С E-Motion Хенрик Фискер възнамерява да пусне на пазара през 2017 нов електрически автомобил със 640 километров пробег. Фискер залага на батерия с най-нова революционна технология.
Използвайки новата технология на батерията, Fisker отново ще предизвика наложилите се вече в бранша: след Karma, който стъпи на пазара през 2012 като Range Extender, луксозен електрически автомобил, този път дизайнерът иска да направи изцяло електрически автомобил. Неговият пробег ще надхвърли и най-дългите пробези на серийните електрически автомобили.
Нова, по-мощна акумулаторна батерия
За патентованата технология на батерията калифорнийците специално основаха фирмата Fisker Nanotech. Новата батерия трябва да предложи по-голям пробег и да издържа по-дълго в сравнение с познатите досега батерии. Компанията все още не дава подробности за това, но се говори за нов химичен състав, който ще повиши мощността и ще намали обема.
Новият акумулатор трябва да е супер кондензатор от графит. Веществото се смята за 300 пъти по-яко от стомана и с много под-добра топлинна и енергийна проводимост. Най-голямата пречка досега бяха производствените разходи за батериите от графит. Фискер ще трябва да е намерил решение за това. Наред с това, ултра тънката батерия ще освободи повече място.
Нов Fisker с крилати врати
С изграждането на собствен луксозен електрически автомобил, Хенрик Фискер обяви също така, че ще разработи един достъпен електрически автомобил за масовия пазар, който ще струва по-малко, отколкото моделите на конкуренцията и ще предложи по-голям пробег на електричество.
Четиривратният спортен модел се отличава с отварящи се една срещу друга нагоре врати. Фискер дори вече назова максималната скорост от 260 км/ч. Изключително плоската предна част с LED фарове максимално ще оптимизира аеродинамиката. Камерите, заедно с радарните системи, позволяват на Fisker да се движи автономно. Първият прототип трябва да бъде показан в средата 2017, където ще може да се види и интериорът. Фискер обещава също всички седалки да бъдат оборудвани с монитори, които са на разположение на пътниците с интерфейс за управление, разбира се, комфортът е с висок приоритет.
Хенрик Фискер, директор на Fisker Inc. е работил како дизайнер за BMW и Aston Martin, а през 2007 основава своя собствена автомобилна компания. Първоначално той печели от преоборудване на серийни автомобили, а след това през 2011 вече стартира със собствен автомобил, Karma е електрически автомобил с четирицилиндъров бензинов двигател на борда, който удължава пробега.
Karma печели многобройни отличия, но не можа да се наложи на пазара. Вместо обявените 15 000 автомобила годишно, само 2000 са напуснали производствените халета. След две акции за изтегляне, производителят на батерията A123 фалира, след което Fisker е обявен в несъстоятелност през ноември 2013.
През февруари 2014 китайската компания Wanxiang Group купи фирмата, но не и марката Fisker. С новата фирма и новия електрически автомобил Фискер възнамерява да направи рестарт.
Karma, междувременно стартира отново като Karma Revero.