Проблемите за Fisker продължават, въпреки че компанията най-накрая започна доставките на своя първи сериен модел Karma. Причината е в литиево-йонната батерия на хибридния спортист, която при определени обстоятелства може да доведе до пожар.
Според американската Агенцията за транспортна сигурност в САЩ (National Highway Traffic Safety Administration) връзките на част от тръбопроводите за батерията не са добре осигурени, което може да доведе до изтичане на охладителна течност. На пръв поглед това не би трябвало да е съществен проблем, но може да доведе до късо съединение и в резултат – до пожар.
Сервизната акция, която от Fisker започват, ще засегне автомобилите, произведени между 1 юли и 3 ноември. Според първоначалната информация става дума за 239 бройки.
Силовият тракт на Karma включва двулитровия Ecotec (264 к.с.) на GM, който изпълнява функциите на екстендър, двата електромотора (общата им мощност е 300 кВт или 408 к.с.) на Quantum Technologies, които задвижват колелата на задата ос и литиево-йонната батерия на A123 Systems (20 кВт), разположена в централния тунел. По предварителни изчисления автономният пробег на автомобила в изцяло електрически режим би трябвало да достигне 50 мили (80,5 км), а средният разход да бъде 2,4 литра при 83 г/км емисии CO2.
Екостатутът на Karma по никакъв начин не се отразява върху динамиката на модела, тъй като в режим Sport (двигателят с вътрешно горене и двата електромотора работят заедно) за ускорението от 0 до 60 мили в час са нужни 5,9 секунди, а максималната скорост достига 200 км/ч. При модуса Stealth (само на електричество) съответните стойности са 7,9 секунди и 153 км/ч.
Ако плановете на Fisker по отношение на интереса към Karma и продажбите му се реализират, то се очаква в близко бъдеще американската компания да атакува пазара с втори модел. Негов предшественик е концептуалният Surf, който се появи във Франкфурт през изминалата есен.