Търсенето на седани навсякъде по света пада поради бума на кросоувърите
Американският офис на Infiniti потвърди, че през моделната 2020 година няма място за седана Infiniti Q70. Дилърите продават складовите наличности и то не без затруднения: през първите девет месеца на 2019 г. са продадени само 2196 бройки (-36,8%). Отношението към отиващия се флагман в САЩ обаче е положително, защото той беше един от малкото, които се опитаха да се противопоставят (макар и безуспешно) на голямата немска тройка, тоест S-класата, Серия 7 и Audi A8. Въпросът за наследника на Q70 обаче остава открит.
В САЩ моделът има два варианта на междуосие (2900 мм и 3051 мм), атмосферен V6 3.7 (334 к.с., 366 Нм и V8 5,6 (422 к.с., 561 Нм), седемстепенна автоматична трансмисия, задно задвижване и задвижване на четирите колела. Цените започват от 50 400 долара. Дългата база Q70L (на снимката) се предлага в Китай, но с четирицилиндров 2,0-литров двигател (211 к.с.).
За външнит вид на следващия голям седан миналата година намекна концептът Infiniti Q Inspiration, оборудван с мотор VC-Turbo. Оттогава изтече много вода: дизайнерът Карим Хабиб замина за KIA, а Infiniti напусна Западна Европа и смени президента си. Алиансът също не е същият.
От една страна, търсенето на седани навсякъде пада поради бума на кросоувърите. От друга страна, мястото на флагмана не трябва да остане празно. Ако все пак се появи наследник на Infiniti Q70, той ще се основава на новата архитектура на алианса, разработена за електрическо задвижване. (очевидно първи върху новата платформа ще бъде кросоувърът Nissan Ariya). Значи следващият седан с четири врати ще бъде минимум хибриден, ако не веднага и чисто електрически. Но това може да се случи не по-рано от две-три години.