Focus RS WRC 07, най-новата рали версия на флагмана на Световния рали шампионат за изминалата година Ford Focus, е готов за старта във Финландия, който ще маркира началото на втората половина на сезона.
Правилникът на ФИА позволява единствено двамата титулярни пилоти на BP-Ford Маркус Грьонхол и Мико Хирвонен да се възползват от качествата на новия автомобил, който ще трябва да защити шампионските амбиции на настоящия носител на титлата при производителите.
Предшественикът версия 2006 дебютира в края на 2005 година на рали “Австралия”. От този момент досега Focus RS WRC 06 е спечелил 12 старта в общо 25 състезания от Световния рали шампионат, включително и победи в последните два кръга от първата половина на сезона в Сардиния и Гърция.
Моделът 2007 е качествено различен от своя предшественик. Основните промени са по каросерията, трансмисията, новият изцяло изработен от алуминий двигател, както и в електронните системи на автомобила. Габаритите на спецификацията RS WRC 07 остават същите. Повечето корекции са вътрешни, насочени главно към редуциране на теглото, което все пак се определя от задължителния минимум от 1230 килограма за автомобил от клас А8.
Усъвършенстването на двигателя е довело до по-висок въртящ момент в ниските обороти както и намаляване на общото тегло на мотора с 5 килограма. Това е постигнато благодарение на олекотения маховик, отстраняване на излишните компоненти по блока, инсталиране на еднокомпонентен (за разлика от предишния двукомпонентен) изпускателен колектор и олекотяване на някои от базисните елементи във вътрешността на двигателя. Механиката по трансмисията не е променяна съществено, но новата електроника гарантира значително по-бързо превключване на предавките.
Конструкцията на каросерията е аналогична с тази на модела от 2006 година, но част от оборудването вътре в нея е олекотено – например крикът и ключът за колелата. В сектора за педалите също са използвани по-леки сплави. Корекции има и по страничните панели, които позволяват инсталирането на по-широки седалки и оптимизиране на защитата при страничен удар. Близо 20 килограма са спестени спрямо теглото базисния автомобил.
В окачването също няма качествено нови решения. Запазена е успешната формула от предния модел, като част от компонентите са олекотени.
По оптиката на Focus RS WRC 07 има значителни промени. Задното крило е преработено, за да се оптимизират аеродинамичните характеристики на автомобила. Дизайнът на предната броня е коригиран поради проблемите със старата версия – чести механични увреди и насочване на прах и камъчета към челното стъкло. Клиренсът на този компонент е намален. В двата края на бронята е променена формата на страничните отвори, които за разлика от предишните са разположени вертикално. Различна е и цветовата окраска, която ще включва емблемите на новите търговски партньори на тима.
Регулациите на ФИА забранява на спомагателните отбори в Световния рали шампионат да използват новата спецификация, което означава, че те ще разчитат отново на старата версия на Focus RS WRC. Регистрираните пилоти на BP-Ford ще участват във всички осем старта, които остават до финала на надпреварата, с новата спецификация на рали автомобила. Третият състезател на отбора Халид Ал-Касими, който ще подпомага Маркус и Мико през втората половина на сезона, ще управлява Focus RS WRC 06. И трите автомобила на настоящия шампион при производителите ще се появят във Финландия с ревизираната цветова схема, върху която ще се откроява подписа на Абу Даби.
bel70
Не само боец той е шампион