Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford B-Max 1.6 TDCi срещу Opel Meriva 1.6 CDTI: Малки отвън – големи отвътре

25.05.2015 16:46

Сравнение на двата практични модела, задвижвани от икономични дизелови двигатели

Преди обаче да надникнем какво се крие зад тези необикновено конструирани врати, нека първо разгледаме по-обстойно двата автомобила отвън. Meriva изглежда по-дълга и по-широка в сравнение с Ford B-Max и в действителност субективното впечатление се оказва абсолютно вярно – междуосното разстояние на модела от Рюселсхайм е 2,64 метра, докато Ford се задоволява с едва 2,49 метра – толкова, колкото е стойността и при Fiesta. Нещата изглеждаха по същия начин още при предшественика Fusion, който беше замислен като версия на малкия модел с по-висока позиция на седене.

Ford B-Max с 318 литра товарен обем

Ford B-Max остава верен на концепцията на предшественика, но значително го превъзхожда по отношение на функционалността с асиметрично разделена задна седалка и автоматично потъващи в пода седалищни части при сгъване на задните места. При сгъване на мястото до водача в автомобила могат да се превозват дори дъски за сърф. Което обаче не означава, че моделът е някакво транспортно чудо. С номинална стойност от 318 литра багажникът изглежда не особено внушителен, а максималната му вместимост от 1386 л също далеч не е рекордно голяма.

Повече внимание заслужава концепцията на вратите, която е позната от Nissan Prairie от 80-те години, а днес не може да бъде открита в нито един представител на съвременното автомобилостроене. Между предните отварящи се и задните плъзгащи се врати Ford B-Max няма средни колони, което трябва да улеснява качването и слизането. Упражнението обаче може да се извърши само ако предните врати са отворени. Meriva от своя страна залага на отварящи се в обратна на движението посока задни врати, които се отварят под голям ъгъл и превръщат монтирането на детско столче в детска игра.

Повече вътрешен простор и по-добър комфорт в Opel

Opel са се представили много добре и при проектирането на интериора: трите задни места могат поотделно да се местят напред и назад, като при нужда средното от тях може да се сгъва, а външните две – да се преместят навътре. По този начин петместният ван се превръща в четириместен превозвач със забележително много простор на втория ред.
Багажникът на Meriva побира между 400 и 1500 литра, полезният товар от 506 кг също превъзхожда B-Max с неговите 433 кг. По подобен начин изглеждат нещата и при допустимото тегло на прикачения товар 1200 кг при Meriva и 575 кг при Ford B-Max. Opel е по-тежък със 172 килограма и в определени отношения това му се отразява положително.
Например комфортът на возене при Meriva е значително по-рафиниран, а солидната изработка на каросерията е факт, който проличава особено ясно от отсъствието на каквито и да било паразитни шумове при шофиране по зле поддържани пътища. Качеството на изпълнение в интериора също заслужава да се окачестви като похвално високо. Превъзходна оценка заслужават и седалките, които специално в ергономичното си изпълнение осигуряват безупречен комфорт на всякакви разстояния.

Ford B-Max се управлява леко

В тези отношения Ford B-Max се представя определено по-малко убедително – а като допълнение към това моделът страда и от недостатъчно добрата работа на климатичната инсталация. Ненужно усложнена е и работата с озвучителната уредба със CD, USB и Bluetooth. Опционалната IntelliLink система в Opel се представя осезаемо по-добре. Освен лесно и удобно свързване със смартфон и други външни устройства, тази система позволява използване на различни интернет функции и има гласово командване. Merivа може да се похвали и с доста по-качествен екран на навигационната система. Сред препоръчителните опции и при двата модела е камерата за заден ход, тъй като нито един от автомобилите в теста не може да се похвали с особено добър обзор от мястото на водача.

Ford B-Max извлича определени позитиви от по-компактните си размери – той е по-маневрен, а управлението му се отличава с по-изразена лекота и спонтанност. Със своето директно и информативно кормилно управление той се усеща по-динамичен в завой в сравнение с по-скоро спокойната Merivа. От друга страна обаче на В-Max са му необходими два метра повече спирачен път от сто километра в час до състояние на пълен покой. 

Интересно е да се отбележи, че макар моделът от Рюселсхайм да е значително по-тежък, а мощността на двата мотора е идентична (95 к.с.), задвижването на Opel е осезаемо по-темпераментно. Срещу 215-те Нм 1750 оборота, с които разполага Ford, Opel контрира с цели 280 Нм, които при това се постигат още при 1500 оборота в минута и това му носи сериозна преднина по отношение на динамиката и особено при междинните ускорения. Достатъчно красноречиво е да споменем, че на шеста предавка (каквато при Ford B-Max липсва), Opel се ускорява от 80 до 120 км/ч по-бързо, отколкото В-Мах на пета предавка. В рамките на теста серийно екипираната със система старт-стоп Meriva отчете разход от 6,5 л/100 км, докато конкурентът й се задоволи с 6,0 л/100 км

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Ford B-Max продължава да впечатлява със спонтанната управляемост и ниския разход на гориво, като наред с това е по-просторен и по-практичен от стандартната Fiesta. За всички, които търсят пълноценен ван с рафиниран комфорт за дълги пътувания, солидно качество на изпълнението и максимална гъвкавост на вътрешното пространство, Opel Meriva е по-доброто предложение.

Текст: Бернд Щегеман
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus