Ford явно ще поеме по стъпките на Opel и ще запълни гамата си с минивана B-MAX. Базираният на Fiesta модел ще се конкурира с Meriva в класа си и също ще използва алтернативна конфигурация на задните врати.
Стилистиката на B-MAX е заимствана до голяма степен от студията Iosis Max, която също дебютира в Женева, но преди две години. Централните колони отново са премахнати с цел улесняване на достъпа до втория ред седалки, а задните врати се отварят настрани и назад.
Според официалния пресрилийз в резултат на тази конфигурация пътниците ще имат широк 1,5 метра отвор, за да влязат в автомобила, което е приблизително два пъти повече спрямо „конкурентите с алтернативна конфигурация на вратите“. Естествено, с това изречение от Ford визират минивана Meriva на Opel, който се появи на пазара през миналата година.
Предсерийната версия на B-MAX, която дебютира в Женева, използва платформата на Fiesta, но е с 11 см по-дълга от базовия модел. Разликата с C-MAX обаче остава съществена - 32 см в полза на утвърдилия се вече модел, което логично ги разделя по отношение на пазарната позиция. От C-MAX все пак са заимствани част от интериорните решения, включително и панорамният стъклен покрив, но едва ли той ще намери приложения в серийната версия на B-MAX.
Новият миниван ще е първият сериен модел на Ford, оборудван с трицлиндровия еднолитров EcoBoost мотор. Той би трябвало да замени „конвенционалните“ четирицилиндрови двигатели, като развойната дейност по него е на финалната фаза.
На този етап няма информация за това кога ще бъде готова серийната версия на B-MAX и къде ще се сглобява тя.