Несравним по отношение на продажбите и голямото разнообразие, също като американски VW Bus
Американската компания за тунинговане Sportsmobile преобрази стабилния Ford Econoline в бус за къмпинг - с твърди оси и мощен V10 с 305 конски сили.
Може спокойно да се каже, че това е лебедовата песен на един от последните мохикани в нашето консуматорско общество. Близо вече 55 години, Ford Econoline, известен като E-Series, се е продавал като топъл хляб в САЩ. Несравним по отношение на продажбите и голямото разнообразие, също като тамошен VW Bus, той издъхна в края на 2014, като през 2015 бяха пуснати малки серии като шаси. Концептът на несъкрушимия камион от E-серията отстъпи в полза на много по-нестабилно конструирания Ford Transit с оптимизирана изпускателна система, чиято технология с определени части от пикапа на F-серия наподобява по-скоро на всъдеход, отколкото на луксозен микробус.
Тази солидна техника с решетъчна рама и стабилни компоненти, типични за товарните автомобили, дава надежда, че дори след официалното сбогуване, Ford Econoline започва втори живот. Както и преди, американската компания за тунинговане Sportsmobile продължава безпроблемно да преоборудва такива микробуси от E-серия в невероятно забавни кемпери със задвижване на четирите колела, благодарение на модулната технология и аксесоари на Ford. Едно е сигурно, това ще продължи известно време, защото Econoline е един от най-продаваните автомобили в Америка, като пазарът е все още не е наситен.
Sportsmobile кемпер с V10- бензинов двигател
Най-малкият мотор за последния Econoline беше 4,6-литров V8 с 225 к.с., след това имаше един 5,4-литров осемцилиндров двигател (255 к.с.) и за много големите всъдеходи десетцилиндрови V-двигатели с работен обем 6,8 литра и скромните 305 к.с. Последният в момента се предлага от Sportsmobile. Освен това конструкторът предлага 4x4 Econoline Sportsmobile с шестлитров V8 дизелов двигател, който, меко казано, не е с най-добрата репутация, по отношение на надеждност.
Прастарият микробус е бил и си остава популярен не само като товарен и семеен ван, защото преоборудването със задвижване на всички колела в Америка не е нещо специално. С предна твърда ос, Ford E-Series се превърна в катерач първа категория, който по всяко време може да мине за "нормален" ван с висока проходимост.
Тази трансформация 4x4 на Ford E-Series от специалиста за кемпери Sportsmobile го прави в един мобилен изследовател: високият покрив на Ford E-Series предлага достатъчно място на приключенските двойки, така, че те могат да стигнат и до най-отдалечените места, благодарение на задвижването на четирите колела.
Опция с реконструкция твърди оси и офроуд екстри
Преоборудването на Ford E-Series със задвижване на четирите колела се състои от предна твърда ос Dynatrac Pro Rock 60, преден стабилизатор с бързо изключване, спирачна система от пикапа Ford F-550, високо окачване с листови ресьори, 175-литров резервоар, трансмисия Atlas с понижаваща предавка и 17-цолови джанти. Цялото меню предлага още и допълнително усъвършенстване-блокажи на осите, по избор понижаваща предавка на разпределителя и осите, лебедка, стоманени брони. Който веднъж изцяло задраска менюто, може с така ревизираният Ford E-Series 4x4 да засрами дори и специалист като Jeep Wrangler Rubicon.
Преоборудването със задвижване на четирите колела ще струва най-малко 17 449 американски долара, а за блокаж на ос ще трябва да се инвестира около 2000 долара. Към всичко това ще трябва да се добави и ремоделирането на караваната. Въпреки всичко, офертата е доста изгодна, новият Sportsmobile-4x4-Camper в Америка ще струва около 60 000 долара.