Първи впечатления от обновения кросоувър във вариант с базов двигател и автоматик
Когато Ford реши да се намеси в сегмента на малките градски кросоувъри на Стария континент, марката направи това не с напълно нов модел, а с вече познатия на редица извъневропейски пазари бюджетен модел Ford EcoSport. Напълно логично обаче, един автомобил, който първоначално е създаден за нуждите на пазари като Латинска Америка и Индия, доста се отличава от това, което търсят повечето европейски купувачи на марката, както и от нещата, с които човек асоциира съвременните модели на Ford.
Сега в рамките на частичното обновление на модела Ford се постара да изчисти голям брой от недостатъците, които до момента пречеха на Ford EcoSport да спечели повече купувачи в Европа. Стилистичните ретуши във външността правят визията на автомобила по-модерна и по-симпатична, а отпадането на резервното колело на задния капак значително облекчава паркирането и прави видът на автомобила значително по-близък до европейските вкусове. Който все пак държи на това решение, може да поръча изнесеното отвън резевно колело като опция. Отвътре качеството на материалите е осезаемо подобрено, а атмосферата се разведрява от повече хромова украса. Воланът е заимстван от Focus, а оформлението и ергономията плътно се доближават до Fiesta. Човек не бива да очаква чудеса по отношение на вътрешния простор – все пак моделът е дълъг едва четири метра и един сантиметър, а зад визията на SUV се крие платформата на малката Fiesta. Не съвсем съобразени с европейските привички са предните седалки, чиято седалищна част е твърде къса за средностатистически европеец.
Подобрен комфорт при пътуване
Най-голям напредък бележи автомобилът по отношение на шумоизолацията и пътното поведение. Акустичният комфорт е значително подобрен, а окачването е получило променена настройка, напълно нов заден мост и нови амортисьори. В резултат на това поведението на пътя е станало значително по-балансирано, комфортът на возене е осезаемо подобрен, стабилността на пътя и управляемостта също показват сериозен прогрес, въпреки че в това отношение Ford EcoSport продължава да отстъпва на невероятно чевръстата и едновременно с това неочаквано комфортна Fiesta. Електромеханичното управление се представя на ниво, работи достатъчно прецизно и дава задоволителна обратна връзка на водача.
Благодарение на високата позиция на седене, видимостта от мястото на водача е отлична, което в съчетание с компактните външни мерки на автомобила и добрата маневреност прави Ford EcoSport 1.5 Automatic подчертано лесен за шофиране в градски условия, паркиране и маневриране в тесни пространства. Което е наистина добра новина, тъй като този модел е призван да служи основно именно като средство за придижване из градските джунгли. Именно за града е замислена и комбинацията от базовия 1,5-литров бензинов мотор със 110 конски сили и шестстепенна автоматична трансмисия – интересно решение за хора, които търсят комфорта от това да карат автоматик, но не разполагат с голям бюджет. Моторът е представител на старата школа и предоставя прилична динамика за градско каране, но поради ограничената си тяга и склонността си да става доста шумен при високи обороти, не е особено препоръчителен за дълги преходи. Който смята да използва Ford EcoSport по-често за извънградски преходи, би било препоръчително да се насочи към модерния еднолитров Ecoboost агрегат с уверена тяга и умерен разход, предлаган в изпълнения със 125 и 140 к.с., или пък към икономичния 1,5-литров турбодизел с 95 к.с.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Обновлението на Ford EcoSport 1.5 Automatic е донесло на модела по-приятна возия, по-хармонично пътно поведение и по-добър акустичен комфорт. Както и досега, моделът не предлага чудеса по отношение на вътрешния обем. Съчетанието от базовия 1,5-литров мотор и автоматик е интересно за хора, които търсят комфорт в градски условия, но не разполагат с голям бюджет. За останалите препоръчваме версиите 1.0 Ecoboost и 1.5 TDCi.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ford