Американското подразделение на Ford Motor Company представи концептуалната разработка HySeries Drive на кросоувъра Ford Edge. Това е първият хибриден автомобил, базиран на технологията на горивните клетки, който може да се презарежда и от класическата електрическа инсталация.
Технологията HySeries Drive е комбинация от горивни клетки (както при концептуалния Edge) или малолитражен агрегат (бензинов или дизелов) и генератор, който произвежда електричество и захранва комплекта литиево-йонни батерии. Класическият силов двигател реално не се използва за директното задвижване на автомобила.
Оптималното напрежение на литиево-йонния комплект батерии на Ford Edge HySeries Drive е 336 волта. При пълен заряд автомобилът изминава първите 40 километра единствено с помощта на акумулатора.След тази дистанция се активират горивните клетки, които доставят необходимата енергия за презареждане. Резултатът е още 320 километра пробег без отделяне на вредни емисии. Цифрите могат да варират в зависимост от индивидуалния стил на шофиране. Оптималното постижение е 650 километра, което означава, че икономиите могат да достигнат до близо 7 литра на 100 км. Максималната скорост на футуристичния автомобил е 137 км/ч.
Най-интересната специфика на прототипа е възможността за заряд на батериите посредством битовата електрическа инсталация.
За съжаление реализацията на Edge HySeries Drive е свързана с преодоляването на множество технически препятствия. Горивните клетки все още са твърде скъпи, което се отнася дори и в по-голяма степен до акумулаторните литиево-йонни батерии. Но реалните проблеми са свързани най-вече с проблемите относно производството на водород и изграждането на инфраструктурата, която да го достави до крайния клиент.