Версията на кросоувъра има седалки с тапицерия от плат, а кожата по принцип не се предлага
Осемместният Ford Expedition на американския пазар се чувства уверен. Две поредни години заема второ място по продажби в класа, като се намира между две съвместни платформи - Chevrolet Tahoe и GMC Yukon (съответно първо и трето място). Но скоро може би ситуацията ще се промени към по-добро. Ford пусна на пазара нова версия на XL STX, която няма аналози в основните си конкуренти. Това е първата модификация в настоящия кросоувър Expedition, която предлага конфигурация на кабината с пет места, вместо седем или осем в Tahoe и Yukon. И цената на Expedition XL STX се оказва по-малка от психологическата марка от 50 хил. долара - 49 995 долара.
Ford Expedition XL STX е оборудван с битурбо двигател V6 3.5 EcoBoost (380 к.с., 637 Нм), десетстепенна автоматична скоростна кутия и задно задвижване, но двойното предаване се предлага срещу допълнително заплащане и, отделно, заден диференциал с ограничено приплъзване. За 2019 и 2020 г. са продадени 166 668 копия.
Във версията XL STX кросоувърът има седалки с тапицерия от плат, а кожата по принцип не се предлага. Този материал се използва за подстригване на многофункционалния волан, от който можете да управлявате аудио системата с шест високоговорителя. Обемът на багажника е същият като при другите версии - до 3067 литра.
Новото оборудване е малко по-бедно от предишната базова версия на XLT (52 810 долара или 3,9 милиона рубли). Например няма самозатъмняващо се огледало за обратно виждане, сателитно радио и универсално управление на гаражните врати. И списъкът с опции е значително намален. Но дори и без това, XL STX е снабден с достойнство: първоначално има системи за автоматично спиране, наблюдение на слепи зони и задържане в лентата, тризонен климатичен контрол, електрическа седалка на шофьора, мултимедия с навигация, поддръжка за Apple CarPlay и Android Auto и Wi-Fi точка за достъп, изглед отзад на камерата, влизане без ключ и само 18-инчови джанти. Дилърите вече приемат поръчки за автомобила.