Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Explorer 3.0 Ecoboost срещу Land Rover Defender 110 P400E

09.05.2022 18:03

Ford или Land Rover е по-добрият избор за всъдеход с plug-in хибридно задвижване?

Plug-in хибридната технология все по-често се използва от големите SUV и Offroad модели, вероятно с цел да се опита да ни накара да забравим за момент колко неекологични са те по принцип. Този път въпросът е по-прост: Ford или Land Rover е по-добрият избор?

Истината е, че в тази каменна кариера вече сме направили безброй вълнуващи снимки, докато изпускаме парата зад волана на различни всъдеходи; този път гледката пред нас обаче е малко по-различна. защото Ford Explorer 3.0 и Land Rover Defender 110 P400e не са просто високопроходими машини, а PHEV с реален електрически пробег. Каква е практическата стойност на това да добавиш на един и без това тежък и неефективен SUV допълнителна батерия? Особено когато се намирате на място, където предстои да проверите каква е истинската им проходимост.

Специално Defender се изкачва по стръмните наклони като същинска планинска коза, макар и тежка категория: неговият електромотор разполага с цели 105 кВт, освен това от Land Rover не са се посвенили да екипират своя Plug-in вариант с активен блокаж на диференциала и понижаващ режим на трансмисията. Да не забравяме и почти феноменалното пневматично окачване, което е част от серийното оборудване и позволява увеличаването на клиренса до 29 сантиметра. Автомобилът може да гази през вода с дълбочина до 90 сантиметра.  Нека спрем дотук – компетентността на Defender в трудни терени е прекрасно известна на всички, нека видим какво може 2,5-тонният Explorer, който е пълноразмерен семеен SUV с класическо 4WD задвижване. При него електромоторът е интергриран в десетстепенната автоматична трансмисия и генерира мощност от 74 кВт. Напълно очаквано, значително по-важен за задвижването е трилитровият V6 (363 к.с.), а максималният системен въртящ момент достига до внушителната стойност от 825 нютонметра.

В реалността динамиката наистина впечатлява – огромният Explorer с впечатляваща лекота се изстрелва от място до 100 км/ч за 5,6 секунди. По-късият с 31 сантиметра (без резервната гума) и въпреки това по-тежък със 150 килограма Defender също се представя добре със своите 6,2 секунди. В неговата характерно оформена предна част работи двулитров четирицилиндров мотор, чийто звук е изненадващо обемен. Интересно е да се отбележи, че всъщност номинално по-слабото задвижване на Land Rover се откроява с по-добре дозируемо и по-хармонично разгръщане на мощността.
Е, стига да не отваряме дума за ефективността... Според профила за измерване на разхода на хибриди на amsl (15 000 км/годишно, от които 10 000 км изцяло на ток) консумацията се равнява на 4,1 литра 95Н + 28,6 кВтч, което отговаря на CO2 емисии от 210 грама. Което, обективно погледнато, си е малък кошмар и не получава нито една точка в съответната категория. Още по-фрапиращ е разходът на електроенергия по изцяло електрическия маршрут: 41,8 кВтч – най-високия разход на електрическа енергия, измерван до момента от нас.

Ford също трудно може да бъде набеден за спец по екологията, но все пак със своите 163 грама CO2 и 30,5 кВтч се представя малко по-прилично. Въпреки малкия капацитет на акумулаторната си батерия (13,6 кВтч) той без проблем изминава 40 км, което е с два километра повече от постижението на Defender. Накратко – който иска да управлява британската машина икономично, трябва да бъде много, ама ужасно внимателен с педала на газта.
Затова пък разполагащият със серийно пневматично окачване Defender е един удивително комфортен и тих автомобил за дълги преходи, който при нужда се държи никак не лошо и в завоите.

Ford не е толкова комфортен, а със своите 1,78 метра височина несъмнено не е и много спортен, но трябва да отбележим, че поведението му на пътя е задоволително за подобен мастодонт. Управляемостта му не е никак за подценяване, при това без наличието на пневматично окачване или адаптивни амортисьори. Субективните усещания се потвърждават и от измерванията – Ford е с 5 км/ч по-бърз в слалома и дори с 12 км/ч по-бърз в смяната на лентата.

Да настъпим педала

Не по-малко важни за резултатите от спирачния тест, а за съжаление те не са обнадеждаващи. И двата PHEV спират от 100 км/ч за цели 39, съответно 39,3 метра (Defender). От 130 км/ч след десет последователни спирания нещата стават дори по-зле: 66,3 и 66,5 метра; отрицателното ускорение е под 10 м/сек2. За толкова мощни, бързи и тежки PHEV параходи (Ford има максимална скорост 230 км/ч!), подобни стойности са напълно неприемливи. Това, че действието на спирачките не отслабва при натоварване, е съвсем малка утеха. Само за сравнение: един тежащ 2,3 тона BMW X5 xDrive30d при по-висока с осем градуса температура на въздуха има спирачен път 35,7, респ. 56,3 метра. Audi e-tron Sportback 55 Quattro отчита 35,8 и съответно 58,3 метра. Несъмнено, роля тук играе и изборът на гуми. Ford монтира на своя модел Michelin Primacy A/S с размер 255/55 R 20. Land Rover използва Continental (CrossContact RX) с диаметър 22 цола. При Defender клиентът може да обсъди избора на гуми с търговеца още при поръчка на автомобила.

Но нека се върнем към положителните впечатления. Мястото и в двата автомобила е изобилно, багажниците са внушителни, предните седалки – удобни. 2274 литра е максималната вместимост на товарния отсек в Explorer – независимо от PHEV задвижването и двете допълнителни места в багажника, които се сгъват и разгъват с помощта на електрически механизъм. Качеството на материалите в багажното отделение обаче демонстрира някои пропуски, това може да се каже и за други елементи от интериора, а предвид цената от над 150 000 лева, това не е съвсем добра новина за Ford.

Land Rover предлага за версията P400e малко по-скромно в сравнение с Ford серийно оборудване. Освен това багажникът идва без някакви особено практични решения от рода на система за организиране и укрепване на товарите. Land Rover залага на твърди и издръжливи, всъщност невероятно качествени сами по себе си пластмаси. Усещането във вътрешността на автомобила е единствено по рода си – с масивните дръжки, масивните подови стелки, сензационния брой места за предмети, множество гумирани повърхности и абсолютно непреходен стил, този Land Rover е като създаден за вечността. С всичките си страхотни качества моделът печели в оценка на качествата, но не и в крайното класиране. Първото място отива при по-икономичния и по-достъпен Ford.

ОЦЕНКА

1. Ford
Почти няма друг PHEV на пазара, който да предлага толкова обширен вътрешен обем и толкова добър комфорт на толкова разумна цена. Както и почти няма конкурент, който да спира толкова неубедително.

2. Land Rover
Почти няма друг PHEV на света, който да се държи толкова добре в трудни терени и да е толкова комфортен на пътя. Както и почти няма конкурент, който да е толкова тежък и да харчи толкова много електроенергия.

Текст:
Михаел фон Майдел
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus