Ford официално представи шестата генерация на Explorer. Първоначално моделът ще се предлага с два двигателя.
Във външния вид на Explorer впечатление правят някои общи черти с представения през 2008 г. Explorer America, но като цяло стилистиката на модела е много по-близка до тази на настоящата пета генерация. При все това обаче предната част има свой собствен стил с уголемената радиаторна решетка с две напречни хромирани ластни, изтеглените назад челни светлини и решените в черно предни колони, които се сливат с тонираните стъкла. В салона, който предлага място за максимум седем души, се отличава изчистената в стила на VW подредба, но от представените фотографии можем да направим заключението, че качеството на материалите е по-ниско.
Два са двигателите, които ще се предлагат първоначално. За американския пазар, който ще бъде от ключово значение за модела, базов е 3,5-литровият Ti-VCT (независима двойна система за променливо газоразпределение). Шестцилиндровият V-образен мотор разполага с 294 к.с. и 345 Нм, но е с „20% по-икономичен от предшестващия го Explorer V6“, гласи официалното съобщение на Ford. Клиентите ще могат да избират и двулитровия EcoBoost с 240 к.с. и 339 Нм. Стандартно е предното предаване, но моделът се предлага и с „интелигентата“ система за двойно предаване на Синия овал, която разполага с четири предварително зададени режима (сняг, пясък, кал и нормален) и асистент за автоматичен контрол при спускане. Трансмисията е шестстепенна автоматична.
Explorer вече е базиран на D3 платформата на Ford, която използват Taurus, Flex, Volvo XC90 и Lincoln MKS, но въпреки това има приличен капацитет за теглене – 2268 кг. В допълнение шестата генерация е с 45 кг по-лека от петата благодарение на множеството олекотени елементи като например алуминиевия преден капак.
В списъка с „помощниците“ попадат надуваемите колани, електронната система за стабилност AdvanceTrac, комбинирана с Roll Stability Control (против преобръщане) и Curve Control (против недозавиване), страничните въздушни възглавници тип „завеса“ и системата за контрол на налягането в гумите. Ако това не ви е достатъчно, може да отправите поглед към опциите, част от които са адаптивният круиз контрол със система за предупреждение и автоматично активиране на спирачките при евентуален сблъсък, системата за следене на сляпата зона и активният асистент за паркиране.
Новият Ford Explorer ще предлага три нива на оборудване – базово, XLT и Limited. Още при базовото водачът ще разполага с 4,2-инчов дисплей, круиз контрол, електрически прозорци и телескопичен волан. XLT ще добави към списъка с екстрите автоматични фарове, огледала с подгряване и LED мигачи, парктроник и аларма, а при Limited ще откриете още ново вътрешно осветление, регулируеми педали, двузонален климатик, камера за обратно виждане и безключово палене.
Explorer ще се сглобява в завода на Ford в Чикаго. Производството започва по-късно тази година, като първите доставки са планирани за предстоящата зима.