Списъкът с модификации на кросоувъра за 2021 г. е разширен с три допълнителни версии
След неуспешната 2019 г. за кросоувъра Ford Explorer, когато в САЩ автомобилът слезе на трето място по популярност сред себеподобните, 2020 г. се превърна в истински подарък. Автомобилът с пет врати отново е начело, изпреварвайки най-близкия преследвач Toyota Highlander с 13 941 продадени автомобила. Синият овал няма да повтори грешките и възнамерява да укрепи позициите на кросоувъра. За тази цел списъкът с модификации на Explorer за 2021 г. е разширен с три допълнителни версии на атрактивни цени: Enthusiast ST, както и версия със задно задвижване и хибридна модификация Explorer Platinum. Вече се приемат поръчки.
Според данните от продажбите в САЩ за 2020 г. Ford Explorer е един от двата (вторият е Hyundai Palisade) средно големи кросоувъри в челната десетка, който увеличи резултатите си спрямо 2019 г. Увеличението от 23% доведе модела до продадени 226 217 продадени автомобила.
Външно е невъзможно да се разграничат новите от предишни модификации. Изпълнението Enthusiast ST се отличава със същата двойка накрайници на изпускателната система и 20-инчови джанти като обикновените ST. Черната решетка, табелките с данни и характерната проекция върху огледалата остават на същото място.
Версията Enthusiast ST технически е същата като модела ST. Под капака е същият V6 3,0 EcoBoost с 405 к.с. и 563 Нм. Агрегатът работи с десетстепенна автоматична трансмисия и задвижване на четирите колела, където при необходимост може да бъде изключен предният мост. Спортно окачване и възможност за теглене до 2540 кг - също са част от кросоувъра. Но например пакетът High Equipment с отопляем втори ред, аудио система B&O с 14 високоговорителя и безжично зареждане за смартфони не могат да бъдат намерени при новите версии. Следователно цените започват от 48 750 долара, докато обикновеният ST е най-малко 52 830 долара .
Platinum, независимо от вида на трансмисията, се отличава със специален дизайн на радиаторната решетка, 21-инчови джанти и богато оборудване. Със задвижване на четирите колела това е най-скъпата версия на Explorer в гамата - от 54 480 долара .
Версията Explorer Platinum Hybrid ще използва познатото задвижване. То се основава на шестцилиндров двигател 3,3, а комбинираната мощност на цялата система е 322 к.с. Капацитетът на литиево-йонната батерия е 1,5 кВтч. Задвижването е на всички колела. Тази версия на кросоувъра се предлага на цена от 53 085 долара. Сега, ако електрификацията или задвижването на четирите колела не предтавляват интерес за клиента, той може да избере версията Platinum RWD. Старият двигател V6 3,0 EcoBoost с 370 к.с. работи под капака на автомобила с моно задвижване и 515 Нм. Трансмисията ее десетстепенна автоматична. Цена - от 52 480 долара.