Обновяването на най-продавания модел в САЩ е една от най-важните новини за американците
Ford представи новия F-150 на автомобилното изложение в Детройт. Най-продаваният автомобил в Америка е с нова визия след фейслифта и за пръв път с дизелов двигател. Това го прави интересен и за Европа.
Когато Ford представя ново поколение на F-150, цяла Америка обръща очи към него. Пикапът не само че е най-продаваният пикап, а е и най-продаваният автомобил в САЩ. Най-голям интерес се отчита при публиката. За моделната година 2018, която стартира през миналата есена, Ford има нещо специално подготвено: за пръв път от 70 години насам пикапът е с дизелов двигател.
Тестдрайв с Ford F-150
Пикапът F150 от десетилетия наред защитава пазара на Ford в САЩ. Именно затова фейслифтът на най-продавания модел в САЩ е една от най-важните новини за американците.
Новият F-150 ще продължи да изненадва своите клиенти: Седалките предлагат както отпред и така и отзад достатъчно пространство, както и подлакътниците на предните седалки са ключът на комфорта. Въпреки люка и двуметровите гиганти ще разполагат с достатъчно пространство над главите си. Качеството на покритията създава впечатление за устойчивост и чистота (възможност за пране), което се очаква от един истински пикап. Външният вид подхожда и всичко, което прилича на метал, всъщност е пластмаса, така че не бива да ви безпокои. Воланът е покрит с бутони - безброй функции могат да се управляват директно от кормилото.
Всичко е голямо
Инструментите, отляво оборотомерът, отдясно скоростомера, са разположени много далеч един от друг, за да направят място за големия дисплей. Централната конзола е невероятно широка и позволява да има няколко контакта: зад капак номер едно ви чакат два USB слота, капак две предлага класически дванадесетволтов контакт, а зад капак номер три се крие американски контакт (110 волта/60 херца).
На централната конзола е разположен впечатляващ с размерите си скоростен лост, който е неочаквано удобен за ръката. Въпреки това за автоматична трансмисия изглежда изненадващо.
Дръжките на вратите са като поставки за чаши
Средната седалка на задния ред изглежда доста неудобна, защото облегалката се опира в гърба на пътника, доста неергономично. За разлика от това, седалките в ляво и дясно на нея са доста удобни с комфортна облегалка и гигантско пространство за краката. Пластмасовите ивици, които се простират по вътрешната страна от прозореца до дръжките на вратите, не пасват твърде много на дизайна. Вътрешните дръжки на вратите на свой ред служат и за поставки на чаши и са изключително функционални.
Огромните квадратни огледала отвън наподобяват на лист хартия формат A4.
Световна премиера на F-150 с дизелов двигател
Големите американски пикапи се котират добре и в Европа, където също имат немалко фенове. Досега обаче те трябваше да се примирят с ненаситните бензинови двигатели в тази категория тегло и размер, с изключение на RAM 1500 на Fiat-Chrysler. Това ще се промени в бъдеще и вероятно ще намали оборота на вносителите на немски автомобили в САЩ. Ford вече обяви премиерата на новата моделна година, където ще представе напълно обновения V6 дизелов двигател. Но той не е толкова нов. Той е плод на бившето обединение за иновации и развитие Ford и PSA и вече намери приложение в различни автомобили като Citroën C6, Jaguar XJ, , Land Rover Discovery, Peugeot 407 и Range Rover.
3, 0-литров V6 дизелов двигател с 250 к.с. и 600 Нм
Двигателят във F-150 ще генерира 250 к.с. и ще изпраща 600 Нютон метра върху стоманения колянов вал. Два горивни филтъра трябва да гарантират, че двигателят може да се справи дори с лошокачествен дизел. Променливите входове за охлаждащ въздух и Visco вентилатор на мястото на електрическия вентилатор поддържат работата на двигателя дори при екстремни условия, като например движение с ремарке при висока надморска височина и топлина. Дизелът има SCR каталитичен конвертор с инжектиране на урея и разрешение за движение в 50 американски щата.
Петтонен товар на ремаркето
Технически близкият в някои отношения V6 с дизеловия V8 на F-150 има турбокомпресор с променлива геометрия на турбината и Common-Rail с инжекционно налягане от 2000 бара. Блокът на двигателя е направен от вермикулярен чугун. При извънградско разходът според американския норматив EPA Ford е определил "под осем литра/100 км". Дизеловият F150 ще може да бъде поръчан в САЩ от януари, а от февруари Ford ще зарадва клиентите с дизеловия F-150, който може да зареди 916 литра дизелово гориво и може да тегли ремаркета с тегло до пет тона.
Другата новост за моделната 2018 е въвеждането на десетстепенна автоматична скоростна кутия, нови системи за осигуряване на безопасността (темпомат за поддържане отстояние, асистент за предотвратяване на сблъсък) и по-голяма електроника за комуникация, както и 4G-Wifi-Hotspot и нова B&O музикална уредба.
Бензиновите също ще са нови
Ако все пак дизеловият не ви харесва, ъпдейтът на бензиновите двигатели определено ще ви се хареса. Базовото задвижване в бъдеще ще бъде изцяло новоразработеният бензинов V6 с работен обем 3,3 литра и мощност 282 к.с., който заменя предишния 3.5-литров двигател. Освен това и новият 2.7-литров турбо бензинов двигател EcoBoost също намери приложение, а 5-литровият V8 е с ъпгрейдвана мощност.
Визуално моделите 2018 ще бъдат с нов дизайн на джантите, нова радиаторна решетка и модифицирана врата на багажника. За интериора има два нови цвята на тапицерията и опционална карбонова визия. Моделът F-150 на 2018 се продава от есента на 2017 г.