Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Fiesta и Focus с 48-волтова мрежа

09.06.2020 14:12
Ford Fiesta и Focus с 48-волтова мрежа

Микрохибридни варианти с допълнителна мощност

Ford поставя под напрежение известния си еднолитров трицилиндров мотор EcoBoost. С 48 волта агрегатът има по-висока мощност и по-нисък разход. 

Конструкторите на Ford електрифицират своята гама и скоро ще представят моделите Fiesta и Focus във версии EcoBoost Hybrid. За целта малкият и компактният автомобил биват оборудвани с 48-волтова микрохибридна технология. Свързаният с ремък стартер-генератор, наричан от Ford "Belt-driven Integrated Starter/Generator (BISG), е натоварен едновременно с няколко задачи: BISG замества генератора и стартера, подпомага ускоряването с допълнителна мощност и превръща енергията на движението в електрически ток, когато водачът е отнел газта. Всичко това има за цел да спестява бензин. 

Ford Fiesta Eco Boost Hybrid се предлага във версии със 125 или 155 к.с. В сравнение с Fiesta със 125 к.с. без 48-волтова техника, която ще продължи да се продава, обявеният разход на микрохибрида е с пет процента по-нисък. Причината е, че добитата при спиране и съхранена в 10-амперчасов акумулатор електрическа енергия подпомага ускоряването, разтоварвайки двигателя с вътрешно горене. Допълнителната тяга се осигурява от 11,5-киловатов електромотор. С негова помощ максималният въртящ момент нараства с 20 Нм до 240 нютонметра. Засега обаче от Ford не съобщават точни данни за разхода и ускорението. 

Fiesta с 48 волта или с два съединителя

Тези показатели биха били и интересни по-специално при по-мощната микрохибридна версия със 155 к.с. Тук от Ford говорят за увеличен с 50 процента въртящ момент при ниски обороти. Това е позволило турбокомпресорът да бъде настроен по друг начин, понеже в долния оборотен диапазон, когато турбината все още реагира тромаво, на помощ идва електромоторът с допълнителен въртящ момент. Версията с 92 киловата (125 к.с.) и оборудване Titanium струва в Германия 21 250 евро. И двете 48-волтови изпълнения на Fiesta са оборудвани серийно с шестстепенна механична предавателна кутия. Fiesta със 125 к.с. без 48-волтова техника сега вече може да бъде поръчана и със 7-степенна трансмисия с два съединителя. С ниво на оборудване Cool & Connect цената й в Германия е 22 000 евро. 

Планират се и съвсем нови моделни серии

Еднолитровият трицилиндров мотор получава по-голям турбокомпресор. След Fiesta и Focus всяка моделна серия ще бъде допълнена с поне една електрифицирана версия. Новите попълнения включват както микро-, така и пълни и plug-in хибридни системи, а също и чисто електрически автомобили. До края на 2021 г. на пазара се предвижда да излязат 18 електрифицирани модела. Един от тях ще бъде новият Mustang, чиито продажби се очаква да започнат през 2022 г.

 

Текст: Патрик Ланг
Снимки: Ford

Коментари
comments powered by Disqus