Повече от половин милион бройки на Fiesta са продадени само една година след пазарната й премиера. Ford Motor Company подготвя представянето на икономичния модел на североамериканския и други ключови азиатски пазари през следващата година.
Новата Fiesta, първият от вълната стилни автомобили, представени на световния пазар като част от плана One Ford, стартира продажбите в Германия през октомври 2008 г. Много бързо тя се превърна във втория най-продаван автомобил на всички пазари в Европа и лидер в сегмента на малките автомобили. Fiesta е ключов продукт за увеличаването на пазарния дял на Ford Европа, който отбеляза ръст с 0.5 пункта през септември и достигна до 9.2%, най-високият от 1992 г. насам.
След премиерата й в Европа, Fiesta бе представена в Южна Африка, Австралия, Нова Зеландия и Китай. Световните продажби достигнаха 470 000 броя през септември тази година, с 430 000 продажби в Европа и 40 000 в азиатския регион. Продължаващото силно търсене за Fiesta през октомври спомогна общият брой да надхвърли 500 000.
„Клиентите по света разпознават Fiesta като представител на глобалната ДНК на Ford – впечатляващ дизайн, иновации, отлично пътно поведение и страхотна стойност”, коментира Джим Фарли, вицепрезидент глобален маркетинг САЩ, Канада, Мексико и Южна Америка.
Новата Fiesta ще дебютира в Северна Америка с представянето си на Автомобилното изложение в Лос Анджелис през декември. Fiesta ще се появи в шоурумите отвъд Океана през следващото лято, но вече успя да привлече вниманието на повече от 50 000 потенциални клиенти в САЩ чрез Fiesta Movement – социален експеримент, в който 100 млади лидери на мнение тестват и живеят с европейската Fiesta в продължение на 6 месеца.
Игра на цветове
Над 40% от клиентите на Fiesta избират високите нива на оборудване Titanium и Ghia. Разнообразието от цветове също е хит. До този момент клиентите във Великобритания и Германия, двата най-големи пазара на Ford Европа, предпочитат черния цвят Panther Black. Клиентите от Италия, Швейцария, Холандия и Гърция също фаворизират черното.
В Испания, Австрия, Русия и България изборът е в полза на пурпурния цвят Hot Magenta. Шведите предпочитат сребристия Moondust Silver. Норвежците се спират на Hot Magenta, в Дания избират Panther Black, докато финландците – червеното Tango.
Изборът сред китайските потребители се спира на ярките цветове Passion Orange и Winning Blue. Най-продаваният цвят в Азия все пак е Moondust Silver, докато в Южна Африка – белият Frozen White, а в Австралия – Panther Black.
При стъпването си на пазара в Америка през следващата година Fiesta ще получи нови и още по-смели цветове, включително жизнерадостните „Bright Magenta” и „Lime Squeeze”.
Факти за Fiesta
В заводите на Ford в Кьолн, Германия и Валенсия, Испания се произвеждат версиите с 3 и 5 врати. Заводът в Нанжинг, Китай произвежда петвратия хечбек и седана с 4 врати. Производството на модификации с 4 и 5 врати в Тайланд ще стартира през второто тримесечие на следващата година.
За северноамериканския пазар Fiesta ще се сглобява в Куаутитлан, Мексико в две версии: хечбек с 5 врати и седан.
За следващите 5 години Ford предвижда да произведе близо 1 милион автомобила в целия свят от новата глобална платформа за автомобили от B-сегмента, базирани на новата Fiesta. От представянето на Fiesta през 1976 г., по света са продадени над 12 милиона екземпляра от модела.