Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Fiesta Red Еdition: Тънка червена линия

04.12.2015 18:42

Зад волана на Fiesta, задвижвана от най-мощната досега модификация на двигателя 1.0 Ecoboost

При представянето си през 2008 година актуалното издание на Ford Fiesta успя да създаде впечатлението, че ще се превърне в един от най-силните играчи в малкия клас. Седем години по-късно автомобилът не само все още е на висотата на времето, но дори продължава да бъде признаван за еталон в своя сегмент по отношение на управляемостта и работата на ходовата част. Съвсем логично, интересът на клиентите остава все така висок, а съвсем наскоро от Ford решиха за пореден път да разширят палитрата му с няколко нови и интересни предложения. В случая става дума за версиите Red Еdition и Black Edition, които се предлагат съответно в червен цвят с допълнителни черни акценти и в черен основен цвят с допълнителни червени акценти. Към характерното цветово оформление следва да се прибавят и някои спортни акценти, които доближават излъчването на специалните модели до спортната версия ST, като например променени престилки и прагове, както и спойлер на задния капак. Няма спор, че по този начин и без друго добре приеманата от публиката стилистика на Fiesta придобива още по-привлекателен вид, но може би най-интересната новост се крие под предния капак.

За задвижването на Ford Fiesta Red Еdition и Black Edition се грижи добре познатия и многократно награждаван двигател 1.0 Ecoboost, който обаче тук е в изпълнение с увеличена до 140 к.с. мощност. Енергичният трицилиндров мотор пасва фантастично на пъргавата Fiesta – тежащият малко под 1,1 тона автомобил демонстрира завиден темперамент както в градски условия, така и при по-дълги преходи. Максималният въртящ момент от 180 Нм (до 210 Нм при рязко ускорение чрез функцията Overboost) е наличен в изключително широката граница между 1400 и 5000 об./мин, което прави разгръщането на мощността необикновено плавно и равномерно за мотор с толкова малка кубатура. Загадка остава единствено защо от Ford са решили да куплират този потентен мотор с трансмисия с едва пет предавки – специално на магистрала наличието на шеста степен би намалила както нивото на шума, така и разхода на гориво, без това по никакъв начин да навреди на динамиката. Що се отнася до реалната консумация на гориво, при по-икономичен стил на шофиране тя може да падне и под шест литра на сто километра, а при нормално каране се движи средно между 6,5 и 7,5 л/100 км.

И понеже споменахме думата динамика – Ford Fiesta Red Еdition е екипирана със спортно окачване и променена настройка на кормилната уредба и по този начин постига още по-динамично пътно поведение в сравнение с останалите версии на модела. Автомобилът се чувства като риба във вода по пътища с много завои, като благодарение на увеличената мощност и ниското тегло водачът може да получи необикновено интензивно за автомобил от малкия клас удоволствие от шофирането. Още по-впечатляващ е фактът, че едновременно с лекотата на управление червеният мъник демонстрира усещане за солидно стоене на пътя и хармонична возия, които човек очаква от автомобили, позиционирани поне с една категория по-високо.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Специалните серии Red Еdition и Black Edition по чудесен начин подчертават динамичния, но същевременно с това зрял характер на Ford Fiesta – увеличената мощност на двигателя и по-спортната настройка на ходовата част и управлението носят още повече удоволствие от шофирането, а характерната стилистика ще допадне на тези, които търсят повече индивидуалност.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ford

Коментари
comments powered by Disqus