Ford Focus спечели наградата на Пресавтоклуб България за автомобил на годината 2012, а Николай Диков – шампионското шоу, с което завърши сезон 2011 в българския автомобилен спорт.
Tази година организаторите на българското Състезание на шампионите обединиха усилия с Пресавтоклуб България и събраха двете събития в едно шоу, чиито домакин бе зала „Арена Армеец” в София. На паркингът пред нея най-добрите родни състезатели премериха сили един срещу друг, но за съжаление на зрителите, които и без друго не бяха особено много, на импровизираното трасе се караха серийни автомобили от ранга на Peugeot 508, Skoda Fabia, Suzuki Swift, Hyundai i40 и прочие, а не състезателните машини.
И въпреки това интрига не липсваше, защото още в първия кръг настоящият рали шампион Димитър Илиев отпадна и то от Боряна Карагьозова, като двамата караха Skoda Fabia. Миналогодишният победител Тодор Славов също не можа да прескочи първия кръг, в който варненецът премери сили с Петър Гьошев зад волана на Peugeot 508.
В крайна сметка обаче нито един от водещите рали състезатели не можа да се промъкне до финала, който изправи един срещу друг Николай Диков, първи в N2 на планинско и още една представителка на дамския шампионат – Мануела Костадинова. Самото присъствие на Костадинова, която победи на полуфинала Пепи Гьошев, бе изненада, но и последната, защото финалът бе спечелен от Диков.
Състезанието на шампионите бе последвано от много сериозна пауза, но в 19 часа все пак започна официалната церемония по връчването на наградата за „Автомобил на годината 2012”. Финалната битка изправи един срещу друг Peugeot 508, Hyundai i40, Ford Focus, Chevrolet Aveo и първата серия на BMW, като в крайна сметка представителят на Синия овал изненадващо триумфира. Lexus CT 200h бе избран за номер едно при екоавтомобилите, Land Rover Range Rover Evoque е първенец в категорията 4х4, а Chevrolet Orlando спечели приза при вановете.
Най-атрактивната част от шампионското шоу все пак тепърва предстоеше, защото след официалната церемония пред паркинга на „Арена Армеец” водещите български пилоти извадиха своите състезателни автомобили и зрителите имаха възможност да се повозят в тях срещу „скромна сума”, която бе за благотворителни цели. За съжаление обаче нито един от българските „супери” не се появи на трасето и Ники Златков със своето Audi S1 бе най-голямата атракция успоредно с Ясен Попов, който не изневери на стила си и направи всичко възможно да зарадва зрителите с R4 версията на Mitsubishi Lancer Evo 9.