Публичният дебют може да се състои през януари в Детройт, а може би през март в Женева
Маскираният предсериен образец не прикрива почти нищо. Обикновено камуфлажът крие формата на предмета, прикрива няколко важни части, полупрозрачно покритие на светлините, можете значително да се промени възприятието за автомобила. Във Ford подхождат по различен начин: най-новият Focus с пет врати излезе по улиците просто в художествено оцветяване. Някои от „петната”, може би, са предназначени да измамят някого, но по никакъв начин не пречат да бъдат видени всички форми на каросерията. И оптиката остана също е без покритие.
Хаштагът #TimeToFocus (игра на думи: "време, за да се съсредоточи", "време за Focus") привлича вниманието на минувачите.
Интересните дневни светлини подозрително приличат на тези на Volvo, известни като „Чука на Тор”, липсва само горната зона. Фаровете сега влизат в капака на багажника, като в последната Fiesta.
За да бъде в крак с обновените VW Golf и новия Opel Astra, Ford изцяло модифицира новия Focus, който ще стартира през 2018. Тъй като той отново е проектиран да бъде световен автомобил, ще стъпи като хечбек, седан и комби.
Новият Ford Focus с много техника, по-малко тегло
Четвъртото поколение на Ford Focus запазва своята основна форма и пропорциите на сегашния модел, но получава по-дълго междуосие и по-голяма широчина, за да осигури повече пространство в интериора. Комби версията на Ford Focus Turnier е с десет сантиметра по-дълга и трябва да надмине 600-литров обем на багажника си.
Само за сравнение, сегашният модел е с 490 литров обем. За разлика от предшественика, новият Ford Focus в зависимост от изпълнението и благодарение използването на стомани с висока якост е редуцирал теглото с около 50 килограма.
Въпреки това той е с обновени асистиращи и системи за безопасност, както и инфотейнмънт ситемата. Кокпитът наподобява на стила на Ford Fiesta, който включва частични графични инструменти в класическия кокпит, трилъчев волан и свободно стоящ информационен дисплей в средата на таблото. Последните изображения на прототипа показват ясно това: под дисплея се намират контролите на аудиосистемата, включително централно разположените вентилационни отвори. Управлението на климатика е разположено долу на централната конзола. Отговорните специалисти на Ford са положили доста усилия по отношение качество - не само, че най-добрите пластмаси са намерили приложение в интериора, те също така трябва и по-прецизно да бъдат съчетани.
Нов автоматик и специален мощен модел върху стара база
По отношение двигателите, приложение са намерили сегашните агрегати за Focus № 4. За първи път вариант на трицилиндровия бензинов двигател с деактивиране на цилиндър ще редуцира разхода до шест процента. За по-мощните версии на еднолитровия Ecoboost, Ford предлага опционална осемстепенна автоматична скоростна кутия, която ще се управлява занапред не от лоста на централната конзола, а с помощта на въртящ бутон (E-Shifter). Досега се предлагаше само шестстепенна автоматична трансмисия.
Focus Electric би могъл да отпадне в следващото поколение, тъй като не успя да се наложи на пазара. Но пък между офертите вероятно ще има и хибридна версия. Можем да очакваме отново и спортните варианти ST, както и Ford Focus RS със задвижване на всички колела. От него ще има специална серия на база на актуалния модел. Лимитираният Ford Focus RS500 ще зарадва клиентите си още през тази година. Цените за новия Ford Focus ще започват от около 17 000 евро.
Появата на Focus в такава недвусмислена премяна и без обичайното черно-бялото маскиране означава, че компанията скоро ще разкрие напълно автомобила. Публичният дебют може да се състои през януари в Детройт (въпреки че е възможно компанията да отложи премиерата до март в Женева).