Оказва се, че двигателната гама е по-широка в сравнение с предварително очакваната
След като през миналата година експериментираха с Fiesta, сега Ford официално представи на европейския пазар в началото на месеца специалните изпълнения Black и Red Edition на модела Focus, показани като пример за фабричен тунинг. Оказа се, че автомобилите се различават не само с отделни елементи в дизайна от серийния модел, но в известен смисъл могат да се считат за "горещи " версии. По-специално, преностроени амортисьори, усилен преден стабилизатор и по твърди с 10% от стандартните предни и задни ресори.
"Черната" версия е украсена в основен цвят Panther Black, а покривът, корпусите на огледалата, сплитерът, задният дифузьор и панелът на радиаторната решетка - в Race Red.
В хечбека Red Edition има аналогична игра на цветове, само че основният цвят е червен. И двата автомобила са оборудвани с черна радиаторна решетка и оригинални 18-инчови джанти в цвят Panther Black.
В интериора на двете специална версия са монтирании педали от неръждаема стомана, червени шевове на седалките и кормилото, предавателният лост и ръчната спирачка са обвити с кожа, както и оригинални стелки.
Двигателната гама се оказва, че е по-широка в сравнение с предварително очакваната. Автомобилите Focus Black и Red могат да бъдат поръчани с двигатели EcoBoost (1,0 със 125 конски сили, 1,5 съответно със 150 к.с.или 182 к.с.), както и 1,5-литров дизелов TDCi със 120 к.с. и двулитров TDCi със 150 к.с. Всички тези версии са оборудвани с шестстепенна механична трансмисия. Модификациите на бензиновия със182 и дизеловия със 150 "коня" ускоряват до сто почти еднакво: съответно за 8,7 сек и 8,9 сек. A дизеловият със 120 конски сили е най-икономичният (3,8 литра/100 км).