През 2009 година Ford ще короняса моделното семейство на Focus с топверсията RS. По настоящем германците подлагат автомобила на интензивни тестове по Северната отсечка на Нюрбургринг.
Под капака на RS ще работи 2,5-литров турбомотор, извличащ от своите пет цилиндъра максимална мощност от 280 к. с. и над 400 Нм върхов въртящ момент. За разлика от състезателните версии на Focus RS ще бъде задвижван единствено от предните колела. За да не възникват проблеми със сцеплението, автомобилът е снабден с блокаж на предния диференциал. Ходовата част също е адаптирана към новите спринтьорски възможности на компактния спортист.Във визуално отношение RS не се свени да покаже повече - неговите калници са разширени, в задницата е монтиран масивен спойлер, а въздухозаборниците в предната престилка са огромни. Премиерата на Focus RS ще се състои по време на автосалона в Лондон през юли. Очаквайте повече информация за топмодификацията в рамките на британското автомобилно шоу.