“Горещият” хечбек ще поддържа свежестта си с нов екстериор и ярка боя от Mk2 Focus RS
Ford Focus се подготвя за фейслифт по средата на жизнения си цикъл, за да се гарантира, че той остава конкурентен срещу по-новите автомобили, включително Volkswagen Golf, Skoda Octavia и BMW Серия 1.
Леко замаскиран прототип на “горещата” ST версия вече е забелязан да тества по обществени пътища, давайки по-отблизо промените в дизайна, които ще пренесат Focus през 2022 г.
Най-очевидната промяна ще бъде предната част с нов облик, която отразява тенденцията в индустрията с по-малка радиаторна решетка от тази на сегашния автомобил. Светлините са намалени за по-агресивен вид, а по-обемистият камуфлаж около долната половина предполага, че ще видим и нови фарове за мъгла и променен въздухозаборник.
Подобно третиране ще се приложи и към задната част, където спирачните светлини на настоящия автомобил ще направят място за по-тънки, по-силно наклонени единици, докато вдлъбнатината на капака на багажника изглежда е леко повдигната, за да приведе табелата с регистрационния номер повече в съответствие със задното стъкло .
Червените спирачни апарати, големите двойни накрайници на изпускателната системаи, алуминиевите джанти в стил изпълнение представят това пробно муле като пълноценен ST, които трябва да бъдат представени едновременно със стандартния автомобил, като се има предвид готов вид за производство. Най-интересното е, че е облечен в нов и отличителен нюанс ярко зелено, който съответства на Ultimate Green, носен от второто поколение Focus RS. Дали това ще бъде опция за стандартния автомобил или запазена за специално тираж с лимитиран тираж, предстои да разберем.
Все още не се появяват подробности по отношение на промените в силовите агрегати на Focus, но наскоро гамата от двигатели беше обновена, за да включи нова 1,0-литрова опция с мек хибрид с две нива на изпълнение. Очаква се това да бъде пренесено заедно с единствената опция за неелектрифицираната бензинова модификация.
Focus, за разлика от своя събрат Fiesta, остава наличен с избор от дизелови силови агрегати EcoBlue: 1,5-литров турбокомпресор с четири цилиндъра и по-голям 2,0-литров агрегат. Fiesta supermini наскоро стана само бензинов в Обединеното кралство, като Ford посочва „много, много ниски“ продажби на дизела, но относителната продължаваща популярност на горивото в по-големия семеен хечбек сегмент предполага, че дизелът може да бъде запазен в поне една форма за обновения Focus.
Интериорът вероятно ще получи само леки козметични промени , като се има предвид, че обновеният автомобил ще сподели по-голямата част от дизайна на салона с по-новите Puma и Kuga, но може да бъде въведена подобрена свързаност и помощни средства за водача. Все още не е известно дали Focus ще се възползват от новото стратегическо партньорство на Ford с Google, при което всички модели ще използват базирани на Android информационно-развлекателни системи от 2023 г. нататък.