Ford Fusion е първият седан, който серийно ще се предлага във версии с бензинов ДВГ, класически хибрид и плъгин хибрид. Моделът дебютира на автомобилния салон в Детройт и ни дава представа за това какво ни очаква при четвъртата генерация на Mondeo.
С оглед на политиката One Ford на Синия овал, която цели уеднаквяването на моделите, предназначени за различните пазари, то американският Fusion и европейският Mondeo няма да се различават съществено, особено по отношение на дизайна. Той е вдъхновен от концептуалния Evos, но пък използва изцяло нова платформа, която е с 10% по-здрава от предишната. Предното окачване запазва MacPherson конфигурацията, докато задното залага на нова многозвенна система.
На този етап конкретната техническа информация се отнася само за Fusion, но пък тя ни дава ясна представа за това как ще се развива силовия тракт на Mondeo. Бензиновите EcoBoost двигатели са два на този етап - 1,6-литров и двулитров, като няма атмосферна версия. По-малкия от тях е и първият продукт на Ford, оборудван с автоматична трансмисия и старт/стоп, който намалява разхода с 3,5%. За САЩ не са предвидени дизелови двигатели, но те ще са задължителни за европейския пазар.
Fusion Hybrid, който през 2010 г. спечели приза за Автомобил на Северна Америка, е получил литиево-йонни батерии, които „пестят тегло и генерират значително повече енергия” спрямо предходните никел-металхидридни. Системата разполага и с нов двулитров ДВГ, който заменя досегашния 2,5 литров мотор. Плъгин версията на хибрида пък ще бъде по-икономична от Chevrolet Volt и Toyota Prius.
Новият Fusion ще може да се поръча и с двойно предаване за версията с двулитровия бензинов двигател. Той предлага също „безпрецеденетен списък от помощници за водача и технологии” като асистента за следене на пътната лента, адаптивния круиз контрол, активния асистент за паркиране и системата за следене на сляпото петно. Последната генерация на MyFord Touch също ще намери приложение в новия модел.