Последната специална серия на модела отдава почит на победите в Льо Ман през годините
Ford GT е на пазара от 2016 г. и още от начлото се знаеше, че само шепа отбрани късметлии ще могат да го притежават. Сега, като за последно, Ford вади на пазара едно изключително специално издание. Ford GT LM Edition отбелязва победата в клас GTE на Ford GT40 в 24-те часа на Льо Ман през 2016 г. с пилоти Дирк Мюлер, Себастиен Бурде и Джоуи Хенд. Само 20 финални бройки ще бъдат произведени.
Цветовете от пистата се пренасят на пътя
Карбоновата каросерия на Ford GT LM Edition ще получи покритие Liquid Silver и специални сини или червени акценти, напомняйки за победителя в Льо Ман Ford GT със стартов номер 68. За тази цел определени карбонови елементи на суперспортната машина, като предния сплитер, страничните прагове и лайстните на праговете, както и задният дифузор са оцветени в съответния нюанс. Двигателният отсек и външните огледала също спазват тази дизайнерска тема. В съответствие с това 20-цоловите карбонови джанти са с гланцово покритие с червени или сини акценти вътре, докато титановите гайки на колелата и спирачните апарати Brembo са с черно покритие. 3D принтираният титанов двоен ауспух изпуска горещия дъх на 655 к.с., идващи от 3,5-литров EcoBoost битурбо шестцилиндров двигател. Титановият надпис "GT LM" над ауспусите също идва от 3D принтера.
Третиране от-до
В интериора доминират карбоновите седалки, облечени с алкантара, като шофьорската е синя или червена с черни шевове, а пасажерската е в абаносовочерно и с контрастиращи шевове. Има и много матови или блестящи елементи от въглеродни влакна, например в централната конзола, отворите за въздух или долната част на предните колони. Ексклузивността на модела се доказва чрез плакет със серийния номер върху арматурното табло, който е изработен от коляновия вал на болида, заел трето място в Льо Ман през 2016 г. със стартов номер 69. В края на състезанието целият двигател беше разглобен на отделни части, анализиран подробно и след това прибран на склад. Прахът от смления колянов вал сега служи като суровина, от която се създават баджовете на LM моделите чрез 3D принтиране. LM е последният специален модел на Ford GT, който бележи и края на жизнения цикъл на модела като цяло.