Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford и Volvo изключват функции за безопасност

02.09.2021 11:20

Някои производители жертват функции за безопасност и удобство, за да поддържат оборота

Някои производители произвеждат автомобили с по-малко полупроводникови чипове в отговор на световния недостиг, който осакатява индустрията през последните месеци.

Две нива на изпълнение на кросоувъра Puma на Ford, например - Titanium и ST -Line - сега се предлагат заедно с по-евтина спецификация Design, която използва по-малко чипове, но губи определени функции в резултат на това.

Според най-новия ценоразпис, версиите на ST-Line са без асистент за дълги светлини, сензори за паркиране отзад, помощ при поддържане на лентата, предупреждение за напускане на лентата, помощ при сблъсък с автоматично аварийно спиране (AEB), откриване на пешеходци и колоездачи, и спиране след сблъсък.

Има и издание EcoSport ST-Line, което спестява с няколко от тези функции.

Изпълнението Puma Design е с 900 и 1550 паунда по-евтино от версиите ST-Line и Titanium съответно, а говорител на Ford каза , че намалената им зависимост от чипове означава, че клиентите могат да изберат да получат автомобилите  след месец или два, или да изчакат по-дълго за напълно оборудван автомобил.

„Глобалният недостиг на полупроводникови чипове засегна почти всички производители на превозни средства по света, включително Ford “, каза говорителят. „За да отговори на нуждите на нашите клиенти за Puma и EcoSport, Ford пренарежда съдържанието на малък обем автомобили, за да се смекчи въздействието на недостига на чипове. "

Решението за намаляване на броя на чиповете в популярен модел е в контраст с други производители, които са избрали временно да преустановят напълно производството в определени случаи.

Междувременно отсъствието на AEB и помощ за поддържане на лентата означава, че петзвездният Euro NCAP на Puma, присъден през 2019 г., не важи за автомобилите, предназначени за изпълнението Design.

„Ние сме наясно със ситуацията“, каза Матю Ейвъри, директор по застрахователни изследвания в Thatcham Research. „Ford, за да им отдадем дължимото, бяха много отговорни и се свързаха с нас, защото признават, че биха нарушили изискванията за Euro NCAP без това оборудване.

„Ние разбираме, че производителите се опитват да се измъкнат от кризата,  купувачите са разтревожени за автомобилите, но не бихме искали те да посочват тези превозни средства. Бихме помолили потребителите да изчакат: когато става въпрос за оборудване за безопасност, смятаме, че трябва да се въздържат, защото тази технология може да спаси живота. "

Ford Puma запазва своя петзвезден рейтинг Euro NCAP, но онлайн списъкът на автомобила ясно показва, че Puma Design няма всички необходими функции за безопасност, за да изпълнят статуса на пет звезди на колата.

AEB и системите за предупреждение за напускане на лентата ще станат задължителни за нови типови одобрения от май 2022 г .: дори ако недостигът продължи след тази дата, Ford няма да наруши тези правила, тъй като Puma, която вече е одобрена от типа, няма да има спазване до май 2024 г.

От своя страна Volvo потвърди, че недостигът на полупроводници го принуди да намали характеристиките на своя пакет Driver Awarenessза шофьорите на XC60.

„Този пакет съдържа BLIS (Blindspot Information System) с Steer Assist, CTA (Cross Traffic Alert) с Autobrake и RCWM (Предупреждение и смекчаване на задните сблъсъци)“, каза говорител на Volvo Car UK. „Високият основен стандарт за безопасност на XC60 не е засегнат.

„Тези характеристики не оказват влияние върху оценката за безопасност - например рейтинга Euro NCAP - на нашите автомобили. Нивото на безопасност на нашите автомобили е напълно достатъчно със стандартните функции за безопасност."

Volvo се свързва с клиенти, които са посочили пакета, за да ги попита дали искат да продължат с поръчките си без оборудване, или да изчакат, докато комплектът стане достъпен отново.

Говорителят добави: „Ситуацията с полупроводниците е много нестабилна, така че днес не можем да определим времето, когато тези функции отново ще станат достъпни, въпреки че ще държим нашите клиенти в течение. Ние работим в тясно сътрудничество с нашите доставчици, за да сведем до минимум въздействието върху нашите клиенти. "

Коментари
comments powered by Disqus