Най-търсеният Ford е белият хечбек Focus с бензинов мотор
Маркетинговото изследване, наречено Ford Car Buying Trends 2014, е анализ на повече от 500 хил. покупки, извършени през миналата година на автомобили с марка Ford в 22 европейски страни и Русия. Резултатите са изключително интересни, тъй като разкриват какви са предпочитанията на купувачите на автомобили в зависимост от климата, региона, националността и други фактори. И Русия попада в списъка на компанията за европейските страни и се оказва на лидерско място на две позиции. Никой на Стария континент не обича бензиновите двигатели толкова, както руснаците. Такъв е изборът на 97% от руските собственици на фордове. И никъде другаде не ценят толкова високо автоматичната трансмисия. 48% от продадените в Руската федерация автомобили със синия овал на радиаторната решетка са оборудвани с автоматична кутия.
И ако обобщим резултатите от изследването, се оказва, че най-търсеният Ford в Европа е белият хечбек Focus с бензинов мотор и механични предавки.
Системата за автоматично спиране Active City Stop е най-популярна в Германия (74%), Белгия (36%) и Швейцария (34%). Асистентът при паркиране Active Park Assist е най-нужен за швейцарците (63%), португалците (53%) и австрийците (50%). Списъкът с почитателите на наблюдението на мъртвите зони BLIS се оглавява от страната с най-малката пътна мрежа в Европа — Норвегия (26%), следвана от Швейцария (20%), Холандия (19%) и Германия (14%).
Второто място по популярност на бензиновите мотори след Русия заема Чехия (80%), третото - Финландия (76%). Дизеловите фордове най-много обичат в Турция (64%), Италия (63%) и Португалия (61%). Истински фенове на механичните предавки живеят в Холандия и Ирландия (96%), Гърция и Полша (95%). В Централна Европа 85% от клиентите избират автомобили Ford с механична трансмисия. Комбитата на Mondeo и Focus привличат вниманието на купувачите в Дания (86%), Холандия (79%) и Германия (78%). Хечбековете са особено търсени в Гърция (95%), Испания (87%) и Великобритания (83%). Седаните са любими в Турция (84%), пред Русия(46%) и Румъния (42%).
Панорамният покрив с люк или без него е най-нужен на норвежците (15%), а на жителите в по-топлите страни като Франция (11%) и Германия (10%). Шофьорите в слънчевите страни въобще не желаят тази опция: Испания (5%), Италия (3%), Гърция (2%).
В студена Норвегия покупката на Ford с климатроник е най-вероятна (80%), повече от Белгия (77%) и Холандия (71%). Най-често поръчват климатик в Турция (96%) и Испания (92%). Подгряване на седалките са най-нужни на скандинавските шофьори: в Швеция, Норвегия и Финландия 99% от продадените фордове имат такава опция. Безразлични към топлата седалка са турците (1%), гърците (2%) и испанците (3%). Пакетът „Пушач” е аплодиран в Гърция (73%), Испания (53%) и Румъния (35%).
Отварянето на багажника на кросоувъра Ford Kuga „с крак” най-високо оценяват холандците: 94% от тях са поръчали тази опция. Също те са най-запалени фенове на круиз контрола (85%), във Финландия (78%) и Норвегия (74%).
Най-популярните цветове на каросериите на Стария континент са белият (23%), черният (20%) и сивият (17%).
Най-голям брой почитатели на белия цвят са в Турция (55%), най-вероятно да купят червен Ford е във Великобритания, син - в Румъния, кафяв - в Норвегия. Междувременно търсенето на оранжеви и кафяви автомобили Ford много бързо расте.