Зад волана на един доскоро незаслужено подценяван на нашия пазар кросоувър
Ford Kuga е един от малцината представители на SUV сегмента у нас, който до скоро не можеше да се похвали с особено популярност сред купувачите нито на нови автомобили, нито на коли втора ръка. Което всъщност е крайно незаслужено, тъй като автомобилът предлага изненадващо много срещу неочаквано разумни цени.
Ако трябва да бъда абсолютно честен, самият аз до неотдавна също имах предимно по-скоро повърхностни наблюдения върху точно този модел на Ford. Да, шофирал съм го, но закратко. Да, през годините сме пускали не един сравнителен тест от германските ни колеги, където Kuga печели сериозни симпатии с типичното за марката чудесно пътно поведение и чевръста управляемост. И все пак, поради една или друга причина, за мен самия Kuga също съществуваше някак между останалите SUV автомобили, но без да го свързвам с нещо наистина конкретно и неповторимо в съзнанието си.
Наистина практичен
А истината е, че специално след последното обновление от началото на настоящата година, Kuga е един наистина впечатляващ автомобил. Твърдя това поради няколко причини. Първата от тях е обстоятелството, че Kuga e действително просторен и функционален автомобил, а не спада към категорията на онези дизайнерски SUV модели, които са големи отвън, но практически тесни отвътре. В Kuga не просто седите високо и имате типичното за тази категория усещане за извисеност, но може да се радвате и на практичност и изобилие от място, съперничещи на класическите ванове.
Очаквано динамичен на пътя
Вторият сериозен довод в полза на Kuga e напълно очакван от всеки европейски модел на Ford - както се досещате и сами, иде реч за начина, по който се управлява този автомобил. Защото на пътя Kuga изобщо не се държи като SUV и очевидно отказва да се подчини на тезата, че един автомобил със сравнително висок център на тежестта задължително трябва да страда от определени конструктивни недостатъци по отношение на управляемостта. И всъщност демонстрира нагледно, че това действително не е невъзможен за решение проблем. Факт, Kuga не се държи в завоите като расов спортен автомобил, но с минималните колебания на каросерията, големите резервни за шофиране с бързо темпо и фантастичното кормилно управление се нарежда сред най-добрите измежду най-добрите за шофиране компактни SUV модели на пазара въобще. Още по-добрата новина е, че стабилността и пъргавата водимост не са за сметка на комфорта на возене, който също е на неочаквано високо ниво. Съчетанието от двулитровата турбодизелова машина със 180 к.с. и шестстепенната трансмисия с два съединителя също отговаря много добре на балансирания характер на автомобила, предоставяйки мощна тяга при ускорение.
Неочаквано изгоден
Третият, в интерес на истината може би дори решаващ коз на Kuga, e ценовата политика. Бензинов модел с предно задвижване и базово оборудване може да бъде купен за малко над 30 000 лева, а богато оборудваният тестов екземпляр с двулитров дизел със 180 к.с., двойно предаване и автоматик струва около 56 000 лева с ДДС. По този начин Kuga се превръща в едно от най-атрактивните от гледна точка на цена предложение в своя сегмент, при това предлагайки страхотна управляемост, ефективно задвижване и много добра функционалност.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова