Очакват се визуални промени в предната част и нова инфо-развлекателна система
Сегашната Kuga е на пазара от 2019 г. Модернизацията е планирана за 2023 г. В САЩ ревизираният Escape, който е идентичен по конструкция, вече показва новия облик на модела.
Ford Kuga/Escape следва типичния жизнен цикъл в автомобилната индустрия. Около три години след началото на производството има обновяване (фейслифт), а след общо седем или повече години се извършва смяна на поколенията. Ford Kuga трябва да бъде обновен в средата на цикъла за моделната 2023 година. Фейслифтът на идентичния американски модел Escape вече показва какво можем да очакваме.
Нови фарове, нова решетка
Както вече подсказаха заснетите прототипи с камуфлаж, Escape ще получи нова физиономия. При него ръбестите и значително по-присвити фарове, както и по-ъгловатата радиаторна решетка, заменят предишната заоблена предница. Капакът на двигателя е по-широк отпред и вече стига до радиаторната решетка. Тя от своя страна носи в средата логото на Ford. Новата визия вече е позната от актуалния Ford Focus. При модела за САЩ някои нива на оборудване разполагат и с LED светлинна лента, която минава през радиатора и свързва фаровете помежду им. Новите дневни светлини са с двоен ъглов дизайн и напомнят за светлините на BMW, но също и на Ford Mustang Mach E. Долният отвор за въздух е трапецовиден и сега ясно показва предпазен елемент отдолу. Страничните отвори за въздух в предната престилка са по-малки и са подредени вертикално. Иначе по каросерията няма очевидни промени.
Нова инфо-развлекателна система с голям екран
Новости обаче очакват пътниците в кабината. Тук Escape, а след това вероятно и Kuga, ще премине към инфо-развлекателната система SYNC 4, която интегрира смартфони чрез Apple CarPlay и Android Auto и позволява актуализации по въздуха. Новата система може да бъде разпозната по сензорния екран на арматурното табло, вече пораснал до 13,2 инча и заменящ бутоните за директен избор, които преди бяха разположени отдолу.
В САЩ Escape се предлага с 1,5-литров бензинов турбодвигател със 180 к.с. – с предно или двойно предаване. Върхов мотор е двулитровият бензинов турбоагрегат с 250 к.с. и задвижване на всички колела. Предлага се и 2,5-литров четирицилиндров plug-in хибрид със задвижване на предните колела и безстапенна трансмисия, който ще има системна мощност от 210 к.с. Не е известно кои задвижвания ще могат да бъдат поръчвани за европейската Kuga.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Ford