Разработеният изцяло в Европа кросоувър беше показан на изложението във Франкфурт (IAA) като близка до сериен автомобил концепция. Продажбите на модела, наречен Kuga, ще стартират през първата половина на 2008 година.
Концепцията тип „кросоувър” обещава съчетание от предимствата на лек автомобил, компактен SUV и спортно купе. Явно такива са амбициите и на бъдещия Ford Kuga.
Динамична външност
Триизмерните предни светлини, нискоразположеният отвор на долната предрадиаторна решетка и защитената подрама допринасят за динамичния външен вид на автомобила. Умело оформените му калници подслоняват 19-цолови колела, а стремителната линия на прозорците се влива в на пръв поглед компактноскроена, но просторна отвътре задница.
Покривът на Kuga е почти изцяло остъклен, в серийното изпълнение обаче за панорамния изглед ще се заплаща допълнително, а задният капак ще бъде разделен на две. Вратата към товарния отсек приютява и част от стоповете на автомобила, докато мигачите са разположени върху статичния ръб на каросерията. Обемната задна престилка, загатваща защитена подрама, и интегрираният двоен накрайник на изпускателната система представляват своеобразен завършек на задницата.
4 x 4 или предно предаване
Двулитров турбодизел, развиващ от 136 к. с., разпределя мощността си между четирите колела с помощта на интелигентна система за двойно задвижване и шестстепенна трансмисия. По желание на клиента градският каубой би се задоволил също и само с предно предаване.
Работното място на водача се състои от арматурно табло с четири кръгли инструмента, солидна средна конзола с вграден цветен дисплей и сравнително високо позициониран скоростен лост.
Ford Kuga е производна на представения през 2006 година прототип Iosis X, за който auto motor und sport вече информира. Първите екземпляри на новоизлюпения SUV ще напуснат поточната линия на завода в Заарлюис, Германия през пролетта на 2008 година. За конкуренти на кросоувъра Kuga биха могли да бъдат считани VW Tiguan, Nissan Qashqai и евентуално Renault Scеnic Conquest.
анонимен
the best