Третото поколение на успешния SUV модел във версия с plug-in хибридно задвижване
Дори заклетите фенове на Kuga няма как да разпознаят своя ръбест, дългокрак любимец в новия дизайн на модела. Отзад обаче има красноречив надпис с широки букви: KUGA. Много по-импозантна обаче е предната част на по-дългия с девет сантиметра SUV модел – с черна радиаторна решетка като пчелна пита и големи, изцяло LED фарове, в които сякаш има нещо от Porschе, докато заобленостите на останалата част от корпуса напомнят за също експресивната Mazda CX-5.
Но стига толкова за формата – защото Ford поема по нови пътища и в областта на задвижването. Освен познатия трицилиндров бензинов (150 к.с) и двата дизелови мотора със 120 и 190 к.с. (вторият серийно с двойно предаване) моделът се предлага и в електрифицирани варианти – един plug-in и един пълен хибрид с 2,5-литров бензинов двигател.
Похвала заслужава задвижването на Kuga PHEV, чиято цена е доста справедлива с оглед на богатото серийно оборудване. Защото ненатрапчивият в акустичните си изяви 2,5-литров атмосферен бензинов мотор със 152 к.с. и 97-киловатовият електродвигател, макар и да не постигат бързи спринтове, си сътрудничат гладко и икономично. Големият четирицилиндров агрегат работи с цикъл на Аткинсън. При него всмукателните клапани се затварят известно време след края на такта всмукване, благодарение на което свежата горивна смес се разширява и охлажда, а това от своя страна повишава ефективността на мотора. В сравнителен тест на auto motor und sport с три други plug-in хибридни модела никой от участниците не показа по-нисък разход от Kuga (1,7 л плюс 14,3 кВтч средно в теста). Автомобилът измина най-дълго разстояние само с електрическа тяга. Ще добавим и че Kuga разполага с цели пет режима на движение, включително за кал и сняг.
Ние обаче имаме късмет с времето и затова търсим удоволствие от шофирането по второстепенни пътища. Разбира се, в планината има достатъчно завои. Ако се надявате, че Kuga ги преодолява с предишния спортен хъс, ще трябва малко да ви разочароваме. Въпреки че във версията ST-Line X серийната спортна ходова част е настроена още по-стегнато, но с приличен остатъчен комфорт, Kuga номер три се управлява не чак толкова остро като своя предшественик. Наистина, кормилната уредба работи прецизно и предоставя много обратна информация, но реагира по-малко директно. Освен това тестовият автомобил недозавива, а системата ESP се грижи за чистата линия с приятно меки, но доста ранни намеси. Не ни разбирайте погрешно: моделът на Ford продължава да е динамичен и пъргав, но вече не ви кара да забравите, че возите други хора. Просто е станал по-мек – в хармония с променения дизайн.
Добре дошли във Focus
Във вътрешността си Kuga запазва по-семпъл стил. Арматурното табло произхожда от донора на платформата Focus, което носи само ползи по отношение на ергономията и управлението на функциите. По-специално в задната част обаче качеството на материалите можеше да бъде и по-добро. Докато предните врати разполагат с меки вложки, задните са изцяло облицовани с твърда пластмаса. Това не е беда, но все пак става дума за автомобил, който във варианта ST-Line X е един от най-скъпите в портфолиото на модела. И понеже няма големи недостатъци, отбелязваме някои дребни: украсените с червени шевове седалки изглеждат много спортно, но би било добре да предоставят повече опора настрани и за бедрата.
Сега обаче се връщаме в задната част, която е изненадващо просторна. Въпреки панорамния покрив мястото над главите е в изобилие. И понеже Kuga за първи път е оборудвана с разделена на две задна седалка с плъзгащи се части, в зависимост от избраното положение разполагате с много място пред краката си. Багажният обем варира от 405 до максималните 1481 литра при сгънати задни облегалки. А фактът, че багажното пространство и отворът за товарене с широчина около метър са добре скроени и очертани, прави модела на Ford още по-практичен.
Колкото и необичайна да е новата Kuga за приятелите на предишните поколения, в сравнение с предшественика си тя е израснала много – не само на дължина.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Меко настроената ходова част е в добра хармония с хибридната тяга на задвижването. В сравнение с предшественика си Kuga е станала не само по-просторна, но и по-гъвкава във вътрешността си. Като цяло – комфортен и икономичен SUV модел с множество полезни качества.
Текст: Михаел фон Майдел, Михаел Харнишфегер
Снимки: Дино Айзеле, Ахим Хартман