Новият румънски завод на Ford в Крайова ще започне производството на автомобили от ниския клас към края на 2007 година. Това бе оповестено от изпълнителния директор на Ford за Европа Джон Флеминг по време на пресконференцията, съпътстваща автомобилния салон във Франкфурт.
Ford ще плати сумата от 57 милиона евро на румънското правителство за покупката на някогашния завод на Daewoo. Американският автомобилен производител e заложил инвестиция от 675 милиона евро за съживяването и модернизирането му. Ford преговаря за закупуването на завода, но крайното съгласие бе отменено, тъй като американците настояват за гаранции, че няма да се наложи да изплащат натрупани в миналото дългове на завода.
Очаква се заетостта да нарасне от 3 900 в момента до 7000 работни места в бъдеще. Според румънския министър - председател Калин Попеску Таричану освен за отварянето на много нови работни места, заводът ще спомогне и за превръщането на Румъния в най-големия център за автомобилно производство в Източна Европа.
Запитани за съществуващите пасиви на завода в Крайова, от Ford твърдят, че искат законови гаранции от румънското правителство, че няма да бъдат натоварени с плащането на минали дългове. Директорът по бизнес стратегията на Ford за Европа Лайл Уотърс пояснява, че са помолили за специално законодателство и очакват приемането на закона да стане до шест седмици.
Според Флеминг производственият капацитет на заводите в Западна Европа и Русия е максимално използван и американският производител се нуждае от съоръжението в Крайова, за да посрещне нарастващото търсене на автомобилите на компанията, а не за да съкрати производството в западноевропейските фабрики.
Според предварителните бизнес планове 90% от това, което се произвежда в Крайова, ще бъде за износ, като ще се търси още по-доброто позициониране на марката в Европа и цялостен ръст на продажбите, а не просто развитието на нискобюджетни автомобили.