Доказателство за възраждането на името е щамповането на задната врата на автомобила
В историята на Ford четири напълно различни модела носят името Maverick: седан от 70-те, Nissan Patrol Y60 (1988-1994), доработен за Австралия, Nissan Terrano II (1993-1999), доработен за Ford в Европа и европейска версия на първото поколение на кросоувъра Ford Escape (2001-2007). А през 2021 г. името ще бъде възродено. И този път Ford Maverick ще бъде сравнително малък бюджетен пикап със самоносеща се каросерия. Повече подробности за този проект се появиха на форума Maverick chat онзи ден. Авторът на публикацията се позовава на вътрешни данни, получени от доставчик на Ford.
Това е последният Ford Maverick - кросоувър със самоносеща се каросерия върху платформата Ford CD2, разработен съвместно с Mazda, с бензинови двигатели 2,0, 2,3, 3,0, задвижване на предните колела и като опция двойно предаване.
Доказателство за възраждането на името е щамповането на задната врата. Автомобилът ще получи товарна платформа с 0,6–0,75 м по-къса от тази на Ranger, в зависимост от модификацията, тоест ще бъде с дължина 1,0–1,2 м. Кабината ще бъде двойна (четири конвенционални врати).
Обобщавайки данните от форума и от други източници, можем да направим прогноза. Maverick е построен върху модулната платформа C2, позната от моделите Bronco Sport, Focus, Escape и Kuga. По някакъв начин новият автомобил може да бъде представен като Bronco Sport-пикап, но все още не е факт, че Maverick ще получи дизайн в предната част като Sport и като цяло ще бъде включен във фамилията Bronco. Maverick взема назаем доста компоненти от минивана Transit Connect. По-специално, той ще сподели с него базовия 2,0 GDI двигател (164 к.с., 195 Нм по американската спецификация). Основната скоростна кутия ще бъде механична, но осемстепенната автоматична SelectShift не е изключено като опция. Турбо агрегатът 1,5 EcoBoost (183 к.с., 258 Нм) може да попълни гамата на Maverick по-късно.
В един документ на Ford за развитието на фабриките и пускането на модели има кола, условно обозначена Whitespace ("пространство"), тоест с неразкрито име. Датата на пускането на пазара е 2021 га. Явно това е просто нашият герой Maverick. Той трябва да бъде произвеждан в заводите на Ford в Уейн (Мичиган) и Хермосило (Мексико). Явно Maverick е онзи проект за бюджетун модел, който преди няколко години различни източници обещаха името Courier. Между другото, началната цена на модела трябва да бъде в рамките на 20 000 долара. Сега името Courier е заето от Ford за друг модел. Добавяме, че серията от нови пикапи на марката няма да приключи с Maverick. Всъщност, в допълнение към смяната на поколенията в Ranger (2021), Ford подготвя пикап версия (2022–2024) за всъдехода Ford Bronco.