Пуснат на пазара като първия „световен автомобил“ на Ford, Mondeo е на пазара от 1993 г.
Ford потвърди, че ще прекрати производството на Mondeo през март 2022 г. и че моделът няма да бъде заменен в Европа.
Пуснат на пазара като първия „световен автомобил“ на Ford, Mondeo се продава от 1993 г. и в момента е в петото поколение. В исторически план това е един от основните световни модели на марката - продадени над 86 500 бройки през 2001 г., но пазарният му дял намалява в лицето на нарастващата популярност на SUV и Ford продава само 2400 бройки през 2020 г.
Говорител на Ford заяви, че основната причина за прекратяване на производството на Mondeo се свежда до „промяна на предпочитанията на клиентите“ и че Ford „развива своя гама от пътнически превозни средства в Европа, за да отговори на променящите се нужди на клиентите, докато се премине към изцяло електрическо бъдеще“. През 2020 г. 39% от всички продадени модели на Ford са SUV и кросоувъри, което е 8% повече на годишна база.
Новината, че няма да има заместник на Mondeo в Европа, предполага, че кросоувър Ford с форма на купе, широко популярен на пазара а, няма да се продава в региона.
Наскоро забелязан прототип в камуфлажна форма - и след това разкрит в изтекли изображения - SUV-ът изглежда има минимална прилика със съществуващия автомобил, включително в интериора с интензивно използване на първокласни материали и сензорен контролен панел, обхващащ широчината на таблото.
След като Mondeo се оттегли, британската гама от леки автомобили на Ford включва само Fiesta и Focus в не-SUV B- и C-сегментите. И двата автомобила наскоро получиха опции за леко хибриден двигател и се очаква да бъдат актуализирани в средата на живота към края на тази година, както бяха прегледани от двойка тестови мулета, които наскоро бяха забелязани на тестове на обществени пътища.
Остават въпроси за това какво ще се случи, когато двата модела хечбек достигнат края на жизнения си цикъл през 2023 или 2024 г. Европейската гама на Ford ще бъде изцяло електрическа до 2030 г. и е малко вероятно да пусне нови модели с двигатели с вътрешно горене преди този срек .
Преди това обаче Ford ще предложи на всеки модел в Европа с допълнителен хибриден задвижващ механизъм до средата на 2026 г., така че Fiesta и Focus могат да се върнат като само PHEV предложения, преди марката да стане напълно електрическа.
В съответствие с целите си за електрификация, компанията обяви, че нейната фабрика във Валенсия, която в момента прави Mondeo заедно с 2,0- и 2,3-литровите версии на своите бензинови двигатели Ecoboost, ще произвежда 2,5-литровия хибриден бензинов двигател с цикъл Аткинсън, използван за Kuga, Galaxy и S-Max, от края на 2022 г. В момента агрегатът е произвеждан в Чихуаха, Мексико.
Компанията също така обеща 5,2 млн. евро (4,5 млн. лири) за увеличаване на капацитета си за сглобяване на батерии във Валенсия, допълвайки инвестиция от 24 млн. евро (20,7 млн. британски лири), обявена в началото на миналата година. В него се казва: "Допълнителният капацитет е необходим за подпомагане на нарасналото търсене на настоящо и бъдещо производство на електрифицирани превозни средства."