Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Mondeo се сбогува с бензиновите двигатели

23.10.2020 10:06
Ford Mondeo се сбогува с бензиновите двигатели

Версията Mondeo Hybrid представлява повече от една трета от всички продажби на модела

Семейството на Ford Mondeo в бъдеще вероятно ще отстъпи място на някой нов и необичаен модел (като комби с висока проходимост). Но докато го няма, компанията прави корекции на съществуващата моделна гама. Днес европейското подразделение на Ford обяви един от тях: отсега нататък Mondeo може да бъде само хибриден или дизелов.

Конвенционалните бензинови двигатели с вътрешно горене са окончателно отхвърлени. Всъщност от май 2018 г. това е един 1,5 EcoBoost агрегат със 165 к.с. (242 Нм), докато други Ecoboost (1,0 със 125 к.с. и 2,0 с 203 или 240 к.с.) напуснаха надпреварата по-рано. Mondeo Hybrid се задвижва от двулитров бензинов двигател по цикъла Аткинсън, допълнен от електрически мотор, генератор и 1,4 кВтч литиево-йонна батерия, както и безстепенна трансмисия с предно предаване. Мощността на системата е равна на 187 к.с., 300 Нм.

Версията Mondeo Hybrid представлява повече от една трета от всички продажби на Ford Mondeo през първите седем месеца на 2020 г., с една четвърт по-висока от тази през 2019 г. Например в Италия 75% от купувачите на Mondeo избраха хибридната опция.

Интерфейсът SmartGauge следи разхода на гориво и енергия, докато функцията Brake Coach насърчава стиловете на шофиране, които връщат повече електричество към акумулатора по време на възстановяване.

В допълнение към тази задвижваща система, Mondeo има само един дизелов двигател 2,0 EcoBlue в три версии с ралична мощност: 120 к.с. (340 Нм), 150 к.с. (370 Нм) и 190 к.с. (400 Нм). Първата е с шестстепенна механична предавателна кутия, втората е или с осемстепенна автоматична трансмисия по избор, третата е само с автоматична и може да бъде както с предно, така и с двойно предаване. Интересното е, че средният разход на гориво на хибрида (4,4–4,7 л / 100 км, в зависимост от конфигурацията и опциите) лесно се аргументира с разхода на двулитров дизелов двигател (от 4,3 до 5,6). 

Следващата стъпка в електрификацията на Ford е продиктувана от сериозни планове: до края на 2021 г. производителят  ще представи 17 нови електрифицирани модела в Европа. До края на 2022 г. хибридите и електрическите автомобили  трябва да представляват над 50% от всички продажби в Европа, посочва производителят.

Коментари
comments powered by Disqus