Новият Ford Mustang иска да зарадва редовни клиенти и млади фенове: с V8, механична скоростна кутия и ръчна спирачка за дрифт за традиционалистите и с арматурно табло в геймърски дух.
Каросерия: всеки панел на корпуса е нов
Седмото поколение на Mustang е базирано на шестото. За да може визуално автомобилът да се различава значително от своя предшественик, дизайнерите са променили всяка част от каросерията, както и предните и задните светлини. Размерите остават същите като на предшественика с разлики от няколко милиметра, само линията на раменете е свалена надолу, което позволява по-големи странични прозорци, а с това и по-добър обзор във всички посоки и по-светъл интериор. Задната колона, която беше толкова натрапваща се при предходното купе, все още е там, но вече е визуално по-дискретна. Сега по-забележими са хълбоците на задните калници – а за кабриолета на десния хълбок има подвижна антена от старата школа. Фиксирано задно крило се предлага като част от опционалния Performance пакет.
Интериор: Графика от електронни игри
Сега мощта на Mustang идва не само от мотора ("engine") под предния капак, но и от софтуерна машина: програмистите са разработили графиката на дисплея с Unreal Engine. Правата върху програмата принадлежат на американския производител на компютърни игри Epic Games, но тя може да се използва свободно. Първата ѝ версия се появи през 1998 г. – оттогава през всичките си поколения тя е сред най-добрите софтуерни „двигатели“, достъпни за разработчиците на игри. Графиката на Mustang изглежда по съответния начин: винаги динамична и ако пожелаете, великолепна и разнообразна, но също така ясна и спокойна – например в режим Calm. Освен това водачът може свободно да избира какво иска да вижда и кой индикатор къде да се появи и в какъв цвят.
Управление на функциите: Бутони колкото искате
Когато става въпрос за управлението на функциите в автомобила, Ford е възприел различен подход от Tesla например: Докато Tesla е елиминирала почти всеки механичен контролен елемент и дори искаше да замени селектора на трансмисията със софтуерно управление, в Mustang все още има множество бутони. По-специално воланът е покрит с бутони, а под екрана на инфо-развлекателната система се намира лента с бутони. Похвално е, че в десния край на тази лента има голям въртящ се регулатор за сила на звука – Ford разбра, че няма по-добър контролен орган за тази функция.
Ходова част: Електрическа ръчна спирачка за дрифт
Повишен коефициент на удоволствие осигуряват режимът за дрифт и неговото управление. За целта Ford е вградил в централната конзола класически лост за ръчна спирачка – независимо че той на свой ред задейства електронна ръчна спирачка. Ако искате да дрифтирате, трябва да натиснете бутона за съответния за режим на шофиране върху централната конзола – тогава системата превключва в режим Track. Когато Mustang е в положение, подходящо за дрифт, е достатъчно кратко дръпване на лоста на ръчната спирачка и дрифтът започва. Извън режима на дрифт характерният лост работи като класическа електронна ръчна спирачка.
Двигатели: усъвършенствани 4- и 8-цилиндрови
Ford продължава да оборудва Mustang с 2,3-литров Ecoboost мотор или с 5,0-литров V8. И двата двигателя вече са в своето четвърто поколение – инженерите са ги доразвили за новия Mustang. Мощността е леко повишена – все още не е известно с колко точно.
Четирицилиндровият мотор вероятно е подсилен от 290 до над 300 к.с., V8 вече е с малко повече от 487 вместо 450 к.с. И при двата агрегата Ford е вградил необикновен трик в съответния автомобилен ключ. С него водачът може не само да отвори автомобила и да запали двигателя, но и дистанционно да го изфорсира на празен ход, така че моторът да нададе вой.
Трансмисия: Може да се превключва ръчно
Запазването на механичната скоростна кутия беше важно за Ford: "Save the manual" е мотото на производителите на Mustang. Това е специална функция за американския пазар, където механичната предавателна кутия вече почти може да използва като имобилайзер; тамошните собственици на Mustang харесват изживяването при шофиране, което идва от ръчната смяна на предавките.