Лимитираната серия от изумителния модел за първи път ще бъде достъпен в Европа
• Mustang Mach 1 идва: Автомобилът Mustang с най-добро управление досега пристига в Европа и предлага 460 к.с. и редица подобрения за още по-добро представяне на писта и по-пълно удоволствие от шофирането
• Шестстепенна ръчна скоростна кутия TREMEC и диференциал с ограничено приплъзване, най-отзивчивото управление, MagneRide® окачване и 22% повече притискаща сила са акцентитe сред множеството усъвършенствания
• Ford създава първото в света интерактивно изживяване, което позволява на потребителите чрез специално приложение да създават уникални видеоклипове, които споделят директно от Mach 1 и показват автомобила с добавена реалност
На 16 октомври 2020 г. Ford обяви, че лимитираната серия от изумителния Mustang Mach 1 за първи път ще бъде достъпен и за клиентите в Европа.
Дебютирайки в Европа на фестивала на скоростта Goodwood SpeedWeek, който се провежда в Западен Съсекс, Великобритания, както и пред глобалната виртуална публика, Mach 1 представлява най-доброто постижение, което Mustang някога е предлагал на клиентите в Европа.
Ефективността е повишена до ниво, достойно за емблематичния оригинал, лимитирания Mach 1 moniker, със сериозно подобрена аеродинамика, специално калибриран 5.0-литров V8 двигател с мощност 460 к.с. и подобрено охлаждане за изключително представяне на писта.
Mach 1 е и първият сериен Mustang в Европа, предлаган с високоефективна TREMEC шестстепенна ръчна скоростна кутия, включоително с технология за съвпадение на оборотите, осигуряваща безпроблемно превключване, както и с подобрена система за охлаждане на маслото, гарантираща безкомпромисно шофиране. Клиентите могат алтернативно да изберат 10-степенната автоматична скоростна кутия на Ford, включваща модернизиран охладител на маслото, управление с пера от волана и прекалибриран софтуер за оптимизирано представяне при пътни и пистови условия.
Уникалната настройка на окачването допълнително подобрява пътните характеристики и готовността за писта. Специално калибрираните амортисьори MagneRide® 1 и поръчковите пружини, стабилизиращите щанги и спецификациите на втулките осигуряват подобрен контрол и реакция при високи натоварвания в завои. Усъвършенстван електрически сервоусилвател (EPAS) позволява на Mach 1 да предлага най-прецизното управление от Mustang в Европа досега.
Резултатът е най-бързият сериен Mustang, предлаган някога на клиентите в Европа.
В допълнение към заявките си за съвършено изпълнение, Mustang Mach 1 носи белезите на външния дизайн, припомнящ емблематичните Mach 1 Mustang автомобили от 60-те и 70-те години на миналия век, с дръзки линии на капака, стилизирани странични ивици на каросерията и уникални 19-инчови алуминиеви джанти. Лимитираният модел се предлага в уникален набор от осем комбинации от цветове, ивици и контрастни линии на каросерията, отразяващи отличителния дизайн на оригиналния автомобил. Всеки Mustang Mach 1 е индивидуално номериран с отличителна плака според реда на изработката му.
„Оригиналният Mach 1 бе ултимативно най-добрата версия на Mustang дотогава и успешно се доказа в автомобилния спорт,“ каза Матиас Тон, главен програмен инженер на Mustang Mach 1 за Европа. „Новият Mach 1 е най-способният Mustang, който някога е достигал до Европа, готов е да се впусне по писта и притежава уникален стил, който е повече от достоен за легендарния символ на капака му.“
За да отпразнува новия Mustang Mach 1, Ford създаде първото в света интерактивно изживяване, чрез което потребителите могат да създават свои собствени кратки видеоклипове с помощта на онлайн приложение. Потребителите могат да изберат цвета на своя Mach 1 и предпочитаните от тях ракурси на камерата, за да създадат свое уникално, кратко видео, което могат да споделят в социалните медии. Приложението също така позволява преживяване с добавена реалност, което им позволява да „поставят“ цифров Mustang Mach 1 в реална среда. За проба: https://fordmustangmach1ar.com.
Иконична V8 мощ
Mustang Mach 1 разполага с версия с 460 к.с. на 5,0-литровия V8 изцяло алуминиев бензинов двигател на Ford – специално модифициран за подобрена производителност, както на пътя, така и на пистата.
Свободният въздушен поток в двигателя се увеличава от отворената индукционна система, всмукателния колектор и дроселната клапа 87 мм, които са същите при модела Mustang Shelby GT350, достъпен за клиентите на Ford в Северна Америка. Подобрението работи заедно с калибриран софтуер за управление на двигателя и комбинация от впръскване на гориво с ниско налягане и директно впръскване на гориво под високо налягане за червена линия при 7500 об/мин. Максималната мощност се доставя при 7500 оборота в минута, а върховият въртящ момент от 529 Нм и се доставя при 4600 оборота в минута.
Допълнителен охладител за маслото, който също е споделен с Shelby GT350, работи заедно с нов адаптер за маслен филтър, за да осигури оптимален поток на маслото и постоянна работа при големи натоварвания. Уникално настроеният активен изпускателен клапан на Mach 1 разполага с четири бр. 4,5-инчови накрайници за допълнително подобряване на безпогрешно разпознаваемия звук от осемцилидровия двигател на Ford.
Изборът на опции за трансмисия е проектиран да максимизира производителността, управляемостта и възможностите за проследяване. Шестстепенната ръчна скоростна кутия TREMEC 3160 използва съединител с два диска, за да управлява удобно агресивните промени в предавките с висока скорост на въртене и да осигурява кратък ход за бързи, последователни превключвания, които оптимизират динамиката и удоволствието от управлението. Моделите Mustang Mach 1 с ръчни скорости също са стандартно оборудвани с диференциал с ограничено приплъзване, подобряващ сцеплението, както при движение по права линия, така и при излизане от завоите.
Готов за състезание
Mustang Mach 1 се възползва от поредица аеродинамични подобрения, които допринасят за оптимизиране на динамиката и за отличителния външен вид, отдаващ почит на стилните оригинални модели.
Уникалната конфигурация отпред включва нова горна решетка от две части, нова долна решетка и сплитер, както и нови странични решетки. Всички те допринасят за подобрените аеродинамични и охлаждащи характеристики.
Mustang Mach 1 създава 22% повече притискаща сила от Mustang GT, която се поддържа от заден дифузьор, споделен с модела Mustang Shelby GT500 (достъпен само за клиентите на Ford в САЩ) и по-дълга подложка, която включва специални ребра, насочващи охлаждащия въздух към спирачките. Формата на предния сплитер е проектирана да осигурява увеличена притискаща сила за подобрено сцепление на пистата, докато поръчковият едноетажен заден спойлер е съобразен с аеродинамиката отпред, за да осигури перфектния баланс на повдигане отпред назад.
Персонализираната настройка на окачването е предназначена да се справи с високите изисквания на шофирането. Регулируемата система за окачване MagneRide® 1. контролира по електронен път магнитореологичната течност вътре в амортисьора, за да реагира в реално време на променящите се пътни условия. Тя е калибрирана за оптимална производителност и допълва новото елетронно сервоуправление на волана за постигане на възможно най-директни реакции при Mustang в Европа досега.
Mustang Mach 1 също така е с по-висок стандарт за сервоусилвател на спирачките, скъсявайки времето за реакция и осигурявайки бързо и постоянно спиране дори при големи натоварвания. Уникалните, 19-инчови алуминиеви джанти с пет спици, които са с 0,5 инча по-широки отпред и отзад, са с гуми Michelin Pilot Sport 4.
Емблематичният дизайн е възроден
Отличителният, създаден и кален на пистите стил, е повлиян от аеродинамиката и е основен компонент в ДНК-то на всяко поколение Mustang. При новия Mach 1 той изпъква още повече, благодарение на харизматични цветове и колоритни комбинации.
Клиентите на най-новия лимитиран модел имат избор от осем смели комбинации за цвят на корпуса, капака и страничните ивици, включително Fighter Jet Grey със сатенено черни и отразяващи оранжеви ивици; Iconic Silver, Shadow Black и Oxford White със сатенено черни и червени ивици или Velocity Blue, Twister Orange, Race Red и Grabber Yellow със сатенени черни и бели ивици.
При Mustang Mach 1 горната и долната предни решетки са завършени в черен гланц, а емблематичното лого на Mach 1 се появява на задния капак и на всяко от предните крила.
Интериорът се отличава с цветова схема абанос и детайли от тъмен алуминий, докато спортните кожени седалки са с метално сив шев. Всеки Mustang Mach 1 разполага с уникална значка на таблото, включваща логото на Mach 1 и поредния производствен номер, допълнена от уникални прагови плочи и нов стартиращ дисплей на 12-инчовия дигитален дисплей.
Стандартните технологии за комфорт и удобство включват отопляеми и охлаждащи предни седалки, усъвършенстваната система за свързване SYNC 3 на Ford2, първокласна звукова система B&O™ 3 с 12 високоговорителя и модем FordPass Connect4 за подобрена свързаност.
„Mach 1 не само изглежда като мечтата на пистата, но разполага и с всички необходими съставки, доставящи вълнение от състезанието на писта и удоволствие от шофирането на пътя, които ентусиастите на Mustang изискват и очакват“, каза Тон. „Това е най-впечатляващият Mustang в Европа досега и ние сме развълнувани да донесем емблематичното име Mach 1 за първи път на Стария континент.“
Представен за първи път през 1969 г., Mustang Mach 1 допълва постиженията на модела Mustang GT с редица подобрения, включително по-мощни V8 двигатели, състезателно окачване и стил. Първото поколение Mach 1 поставя 295 рекорда за скорост и издръжливост, а състезателните отбори, които го използват, печелят рали шампионати през 1969 и 1970 г. Нови или актуализирани версии са въведени през 1971, 1974 и 2003. Повече от 300 000 автомобила Mustang Mach 1 са произведени от 1969 г. насам.