Споразумението може да породи "нереалистични" очаквания от страна на обществото
Подразделението Ford Motor Германия реши да не участва в програмата, която предвижда почистване на дизеловите автомобили чрез актуализация на софтуера, като смята, че постигнатото споразумение в сряда е неефективно.
BMW, Daimler и Volkswagen Group преди два дни се споразумяха да актуализират софтуера на двигатели на повече от 5 милиона дизелови автомобила в Германия с цел намаляване на вредните емисии на NOx. Повечето модели, които ще подлежат на отзоваване, ще бъдат с дизелови двигатели Евро 5 , а някои и с Евро 6.
Ford смята, че обновяването на софтуера ще доведе до "незначителни ползи за клиентите и няма да има реално въздействие върху качеството на въздуха".
Споразумението може да породи "нереалистични" очаквания от страна на властите и неправителствените организации, се казва в официално изявление на Ford.
Вместо това Ford Германия предлага стимули от между 2000 и 8000 евро, за да насърчи клиентите да продадат автомобилите си с дизелови двигатели със стандарт Евро 1, 2 или, регистрирани през 2006 г. или по-рано за нов модел Ford.
От Ford попитаха защо тази кампания ще засегне само Германия, а не и в други части на света.
Ford приема, че дизеловите автомобили може да бъдат забранени за движение в райони с лошо качество на въздуха. Мюнхен и Щутгарт са сред градовете, които обмислят забрани.
"Няма да бъдат взети мерки, включително ограничения за вредните емисии на дизеловите автомобили в някои горещи точки", заяви шефът на Ford Германия по продажбите и маркетинга Волфганг Коплин.
Volkswagen Group, BMW и Toyota също предлагат стимули за смяна на по- стари автомобили с двигатели в Германия за нови .
BMW предлага на собствениците дизелови автомобили с Евро 4 до 2000 евро, когато сменят старата си кола с електрически автомобил BMW i3, plug-in хибрид или автомобил тип Euro 6.
Toyota предлага до 4000 евро на немските клиенти, когато разменят дизеловия си автомобил от всяка марка с нов хибриден модел на Toyota.
Концернът Volkswagen обяви, че ще предостави стимули при продажбата на дизелови автомобили от Евро 1 до Eвро 4 от всички марки, включително марките VW, Audi, Porsche, Skoda и Seat. Немският производител не уточнява обаче размера на стимулите.
Германският министър на транспорта Александър Добринд разкритикува чуждестранните марките, които до момента отказват да вземат участие в кампанията за актуализация на софтуера, защото не могат да се споразумеят за обща позиция.
"По време на срещата на високо равнище стана ясно, че поведението на чуждестранните производители е напълно неприемливо", каза той. "Който иска да запази дела си на германския пазар, трябва да бъде подготвен да поеме отговорност за градовете, общественото здраве и чистия въздух, а тези производители не изпълняват своите отговорности".
Замърсяването от дизеловите емисии се превърна в гореща тема преди общите избори в Германия на 24 септември. Правителството на канцлера Ангела Меркел беше критикувано за топлите връзки с автомобилната индустрия, която е най-големият износител в страната и осигурява около 800 000 работни места.